اقتصاد

تاکید برجدیت مقامات درامر احداث سردخانه ها ، برای نگهداری میوه درهرات

شهرهرات 3 عقرب باختر
شبکه نهادهای جامعه مدنی ولایت هرات به همکاری کمیته دادخواهی ولایتی، خواهان جدیت مقامات درامر  احداث سردحانه غرض نگهداری میوه‌ شد.
شماری از فعالین مدنی، نماینده گان  زراعت، شورای ولایتی و همچنین نماینده‌ای از دهاقین جهت دادخواهی برای شروع کار سردخانه امروز کنفرانس خبری برگزارنمودند.
نماینده ریاست زراعت از تلاش این اداره جهت عملی سازی کار احداث سردخانه ولایت هرات خبر داد؛ اما وجود برخی مشکلات اساسی را مانع کار احداث این سردخانه عنوان کرد.
سکینه حسینی نماینده شورای ولایتی؛ وجود برخی مشکلات اساسی را دلیل عدم پیشرفت پروژه‌های بزرگ انکشافی می‌داند؛ عدم اختصاص و تطبیق به موقع بودجه این پروژه‌ها، وجود مشکلات در دیزاین اولیه ساخت این سردخانه و همچنین عدم توجه دولت مرکزی و به فراموشی سپردن چنین پروژه‌هایی را از چالش‌های عمده جهت عدم تطبیق آن میداند.
عبدالله عزیزی یکی دیگر از اعضای کمیته دادخواهی از حکومت می‌خواهد تا برای شروع کار این سردخانه اقدامات جدی و فوری داشته تا از خساره‌مند شدن بیشتر دهاقین در هرات جلوگیری شود؛ این عضو کمیته دادخواهی همچنین ابراز می‌دارد که در صورت تکرار در عدم توجه به این موضوع؛ آنان اقدامات جدی‌تری را برای حمایت دهاقین در هرات خواهند داشت.
با این حال عتیق‌الله رومل مدیر عمومی پلان و برنامه‌های ریاست زراعت ولایت هرات مشکلات موجود در متوقف بودن کار سردخانه را صادق دانست؛ اما صلاحیت تطبیق این پروژه را از توان این ریاست خارج دانست، آقای رومل می گوید: پروژه سردخانه ولایت هرات از جمله پروژه‌های پکیجی بوده که عبارت از هشت سردخانه در پنج ولایت کشور بوده و دارای بودجه واحد است؛ عدم تعهد شرکت قرارداد کننده در تطبیق این پروژه بزرگ یکی از مشکلات اساسی در توقف کار آن از سوی ریاست زراعت گفته شده است.
قابل ذکر است که کار احداث این سردخانه در سال ۱۳۹۳آغاز شده و در سال ۱۳۹۵ دوباره متوقف شده است؛ که تا حال شروع مجدد نداشته و چشم همه دهاقین به ایجاد همین سردخانه برای جلوگیری از فاسدشدن محصولات شان دوخته شده است.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا