سیاست

رئیس جمهور غنی: تلاش می نماییم تا اصطلاح بیجاشده گان داخلی را از قاموس خویش حذف کنیم

کابل باختر 23 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با آنتونیو گوترس کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار که در ارگ انجام شد، گوترس گفت که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان سابقه طولانی فعالیت در افغانستان دارد و همیشه با مهاجرین افغان کار کرده است.
وی گفت که از تمام برنامه های حکومت افغانستان در راستای عودت مهاجرین که به طور داوطلبانه و آبرومندانه صورت گیرد، حمایت می گردد و آمادۀ هر گونه همکاری در این زمینه می باشند.
آنتونیو گوترس خاطر نشان کرد که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با تجاربی که در این زمینه دارد، همکار دولت افغانستان خواهد بود.
در مقابل محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، با تشکر از همکاری کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت : " ما روی یک پالیسی عودت مهاجرین کار می کنیم و تلاش می نماییم تا اصطلاح بیجاشده گان داخلی را از قاموس خویش حذف کنیم. "
رئیس جمهور گفت که مسئله مهاجرین در اولویت کاری حکومت قرار دارد و با توجه به اهمیت آن، کمیسیون عالی مهاجرین را ایجاد کرده است.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که عملیات در آن سوی خط دیورند باعث گردیده تا تعداد زیادی از مردم به این سوی دیورند بیایند و گفت " ما تلاش می کنیم تا از آنها به وجه احسن میزبانی کنیم اما در عین حال به گروه های مسلح اجازه دخول را به این سوی خط دیورند، نخواهیم داد."
رئیس جمهور گفت:" برداشت ما این است که عودت مهاجرین به شکل تدریجی انجام شود و ما باید برای سناریو های مختلف در رابطه به عودت مهاجرین، آمادگی های لازم داشته باشیم."

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا