اخبارجامعه

کمک کشور ترکیه به گونه مساوی در همه ولایت های کشور توزیع می شود

مزارشریف-۶ثور-باختر
کشور ترکیه به همکاری دفتر تیکا نزدیک به چهارصد خانوادۀ فقیر و بی بضاعت را مواد غذایی کمک کرد.
به گفته مسوولان کنسولگری ترکیه در مزارشریف قرارست این کشور بیش از سه هزار تن مواد غذایی را برای تمام ولایت های افغانستان، کمک کند.
در مراسم توزیع این کمک ها نخست سرکنسول کشور ترکیه مقیم مزارشریف روی روابط نیک وتاریخی دوکشور مسلمان تاکید کرده گفت: بین دوکشور مشترکات زیادی بوده وهردو کشور مسلمان روابط نیک تاریخی دارند لذا کشور ترکیه بیش سه هزار تن مواد غذایی را ازطریق خط آهن به افغانستان انتقال داده و این کمک ها بطور مساویانه برای سی وچهار ولایت افغانستان به همکاری مسوولان هر ولایت و نهادهای مسوول، توزیع میگردد.
همچنان نماینده دفتر تیکا در مزارشریف نیز بر ادامه کمک های آن دفتر به مردم افغانستان تاکید ورزید و افزود: کمک های دفتر تیکا بدون کمک های کشور ترکیه است و کمک های دفتر تیکا و سایر نهاد های کمک کننده در کنار کمک های کشور ترکیه به مردم افغانستان است که در ماه مبارک رمضان قرارست یکصد و هشتاد تن مواد غذایی را در نه (۹) ولایت شمال افغانستان توزیع نماید و همچنان هر شب برای مردم افطاری توزیع کند.
همچنان مولوی عبدالطیف حقانی، رییس حوادث ولایت بلخ طی صحبتی از مردم، کشور ونهاد های خیریه کشور ترکیه قدر دانی نموده گفت: کشور ترکیه تمام مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی افغانستان را درک کرده و درکنار مردم افغانستان قرار دارد.
رییس حوادث بلخ؛ از کشور ترکیه و سایر کشورهای جهان ونهاد های امداد رسان خواست که شرایط فعلی افغانستان را از نگاه فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی درک کرده و به کمک های خویش ادامه دهند بخصوص کشورهای مسلمان باید دراین شرایط دست مردم ما را بیگرند که بطور نمونه میتوان از کمک های کشورهای ترکیه یاد نمود که در ماه مبارک رمضان الکریم دست مردم فقیر وبی بضاعت را گرفته است. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا