اقتصاد

زرع لبلبو ازدیاد یافته است

پلخمری/9/اسد/باختر

زرع لبلبو درولایت بغلان امسال در مقایسه با سه سال قبل افزایش قابل ملاحظهء یافته است.

امسال بیشتر از یکهزار هکتار زمین در بغلان تحت زرع لبلبو قرار گرفته است.

این درحالیست که سال گذشته شش صد هکتار زمین لبلبو کشت شده بود.

محمد کریم وزیری رییس عامل شرکت فابریکه قند بغلان به آژانس باختر گفت، حاصلدهی خوب زرع لبلبو طی سال گذشته و مهیا ساختن مساعدت های تخنیکی از جمله توزیع تراکتور به دهقانان باعث آن شد تا دهاقین مجدداً به زرع لبلبو در آنولایت رو بیاورند.

منبع اضافه نمود دو نوع تخم لبلبو امسال طور رایگان به دسترس دهقانان قرار داده شده که از نوع تخم لبلبو کشور آلمان می باشد و از حاصلدهی خوبی نیز برخوردار بوده است.

به گفته وی برعلاوه توزیع تخم به دهاقین کود کیمیاوی مورد ضرورت نیز به آنان توزیع گردید و محصولات دهاقین در بدل قیمت مناسبت نیز خریداری می گردد.

وزیری نحوه حاصلدهی لبلبو را امسال در مقایسه با سال گذشته  خوبتر پشبینی نموده و علت عمده و اساسی آن را توزیع تخم های عالی تلقی نمود.

گفته می شود سال گذشته از ششصد هکتار زمین لبلبو مقدار دو هزار و پنجصد تن لبلبو و از آن نود و چهار تن شکر در فابریکه قند بغلان تولید گردید.

به گفته رییس عامل کمپنی شرکت فابریکه قند بغلان ضرورت یکساله در دستگاه فابریکه تولید قند بغلان بیش از چهل هزار تن لبلبو می باشد که این رقم در سال های اخیر از اثر نا امنی ها و عدم همکاری دهقانان زرع لبلبو به حداقل آن کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا