سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: امنیت از مهمترین وظایف دولت است

کابل باختر 15 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری پیش از چاشت امروز با نمایندگان مردم ولایت های جوزجان و قندز در شورای ملی، برخی از اعضای شورای ولایتی ولایت های یاد شده و جمعیت کثیری از بزرگان، منورین و جوانان اقوام مختلف ولسوالی خماب ولایت جوزجان در سالون کنفرانس های بنیاد دوستم، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار چند تن از نمایندگان مردم و بزرگان ولایت های یاد شده به نمایند گی از سایرین صحبت کرده حمایت شان را از برنامه های دولت جمهوری اسلامی افغانستان ابراز داشتند.
آنها سپس به موضوع بد امنی در ولایت های شان اشاره کرده یاد آور شدند که با وجود موجودیت قطعات و نهاد های امنیتی در آن ولایت ها، اوضاع امنیتی مطابق میل مردم نیست و مردم از این بابت در هراس به سر می برند.
عدم جابجایی کادر های شایسته و مسلکی در راس دوایر دولتی، تأخیر در آغاز کار جاده حلقه یی شمال، عدم توجه دولت به اسکان و سرپناه خانواده های شهدا و معلولین در ولایت های یاد شده، مشکلات بد امنی در راه های مواصلاتی، نبود برق و آب آشامیدنی، توزیع اسلحه به افراد غیر مسئول و اذیت و آزار مردم از سوی افراد اربکی از شمار مواردی بودند که از سوی صحبت کنند گان به عنوان مشکلات مردم منطقه به معاون اول ریاست جمهوری ارایه گردید.
در مورد اذیت و آزار مردم از سوی افراد اربکی در ولسوالی خماب ولایت جوزجان، معاون اول ریاست جمهوری فوراً به رئیس امنیت ملی جوزجان هدایت داد تا به این موضوع رسید گی نموده و متخلفین را به قانون بسپارد.
معاون اول ریاست جمهوری با در نظرداشت صحبت های دیدار کنند گان خطاب به آن ها گفت:" مشکلات شما را  درک می کنم و از بروز هرنوع بد امنی در ولایت های تان هرلحظه آگاهی دارم ولی یاد آور می شوم که قدم هایی را برای حل مشکلات یاد شده برداشته ایم."
معاون اول ریاست جمهوری گفت که توجه به امنیت از مهمترین وظایف دولت است  تا به آن رسید گی کند. من به درد ها و آلام شما در گذشته و حال وقوف کامل دارم و اطمینان می دهم که به تدریج این دشواری ها از سر راه همه هموطنان ما برداشته خواهند شد.
معاون اول ریاست جمهوری موجودیت شماری از دشواری ها را به موضوع کابینه مرتبط دانسته افزود" با تشکیل کابینه خود به تأمین امنیت در شمال کشور رسید گی خواهم کرد و در این مورد طرح های مشخصی را رویدست دارم که پس از منظوری شورای امنیت ملی کشور آن ها را عملی خواهیم کرد."
معاون اول ریاست جمهوری به موجودیت اختلافات در میان مردم اشاره کرده افزود " در این زمینه نیز اقداماتی را رویدست گرفته ام تا بخواست خداوند و با در نظر داشت تجارب خویش در این موارد، دامنه نفاق را از میان مردم برچینم تا مردم در فضای آرام، دوستی و برادری زند گی کنند."
معاون اول ریاست جمهوری موجودیت بی عدالتی و عدم توازن را در میان جامعه یکی از معضلات جاری در کشور خوانده خاطر نشان کرد که برداشتن بی عدالتی و مظالم نیز از وظایف دولت است. دولت ریشه غاصبان زمین را بر می کشید و مرتکبین غصب زمین را به پنجه قانون می سپارد.
معاون اول ریاست جمهوری گفت که تیم تحول و تداوم  و تیم اصلاحات و همگرایی در کنار همدیگر حکومت وحدت ملی را ساخته اند و ما به هر آنچه برای مردم عزیز خود وعده داده اند عمل خواهند کرد.
معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار به  وضعیت جوانان اشاره کرده افزود که فراهم آوری زمینه های تحصیلی برای آن ها از مسئولیت های بزرگ دولت می باشد و در این راستا ما همه مساعی خویش را بخرچ خواهیم داد از این رو در همه جلسات کاری ما بخشی از مباحث پرداختن به امور جوانان می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری از جوانان خواست تا وحدت و همبستگی خویش را برای آبادی کشور شان حفظ کنند و در راه آموزش و تحصیل به گونه خسته گی ناپذیر زحمت بکشند و مطمین باشند که در مذاکرات خویش با سفرا و بزرگان کشور های دوست، در راستای فراهم آوری زمینه های آموزش آن ها تا سویه ماستری و دوکتورا، نیز  پیشنهاداتی را مطرح نموده ایم.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان بد امنی را عامل بیکاری و بیروزگاری مردم خوانده تأکید کرد که با برچیدن بساط بدامنی سرمایه گذاری در کشور افزایش می یابد و با ایجاد پروژه های مختلف در بخش  استخراج معادن، فرصت های شغلی برای مردم ایجاد خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری کار در بخش های آبرسانی، بهبود امور زراعت و تهیه آب صحی آشامیدنی برای مردم و آغاز کار اسفالت جاده حلقه یی شمال را که می تواند در زند گی مردم رونق ایجاد کند نیز از برنامه هایی شمرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به آن ها توجه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا