گزارش ها

وزارت امور خارجه: پاکستان باید به رعایت تمامی قطعنامه های سازمان ملل متعهدباقی بماند

کابل/ ۵سنبله /باختر
وزارت امور خارجه کشوراز حکومت پاکستان خواسته است تا تمامی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه به مبارزه باهراس افگنی را تطبیق کند.
به گزارش آژانس باختر وزارت امور خارجه افغانستان بعد از آن که وزارت خارجه پاکستان در برابر شماری از رهبران طالبان تحریم وضع کرد اعلامیه را صادرکرده است در اعلامیه گفته شده دولت جمهوری اسلامی افغانستان سند منتشرشده از سوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی پاکستان را، پیرامون تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، با دقت ملاحظه کرد و مورد بررسی همه‌جانبه قرار داد.
مطابق به این سند،‌ حکومت پاکستان تعهد کرده است تا قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد را، در پیوند به وضع محدودیت‌ های سفر، تحریم سلاح و منجمدسازی منابع مالی افراد و گروه‌های منسوب به طالبان، عملی کند. جمهوری اسلامی افغانستان روند تطبیق این سند و تحقق قطعنامه‌های مشمول آن را به صورت مستمر مورد نظارت و پیگیری قرار خواهد داد.
تطبیق و تحقق همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌ویژه‌ مصوباتی که سبب قطع منابع تمویل و تجهیز فعالیت‌های تروریستی و جلوگیری از جنگ و خونریزی می‌شوند بر همه دولت‌ها الزامی می‌باشد.
دولت افغانستان، در کنار سایر ملل مسوول و متعهد به صلح و امنیت بین‌الملل، خودرا ملزم به رعایت و تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به‌ویژه قطعنامه‌های شماره ۲۲۵۵، ۱۹۸۸، ۱۲۶۷، ۲۲۵۳ می‌داند و از دولت جمهوری اسلامی پاکستان نیز می‌طلبد تا ضمن رعایتِ تعهدات و مسوولیت‌های بین‌المللی‌اش، قطعنامه‌های نامبرده را عملی کند برای تطبیق و تحقق کامل آن‌ها متعهد بماند.
در حالیکه دولت و مردم افغانستان به تأمین صلح دایمی و خشکانیدن منابع تمویل و تجهیز تروریزم متعهد است، باور کامل دارد که قطعنامه شورای امنیت ملل متحد، مخصوصاً قطعنامه ۲۵۱۳، و اجماع ایجادشدهٔ منطقه‌یی و بین‌المللی به ‌اثر تلاش‌های جمهوری اسلامی افغانستان زمینه مساعدی را برای صلح عادلانه و پایدار فراهم کرده است
. جمهوری اسلامی افغانستان یک‌بار دیگر از طالبان می‌خواهد تا مذاکرات صلح را هرچه زودتر آغاز و با قطع خونریزی و تعهد کامل به صلح باعزت و پایدار، خود را در معرض تعزیرات و تحریمات بین‌المللی قرار ندهند.  نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا