سیاست

برپایی همایش گرامی‌داشت از روز جهانی صلح درهرات

شهرهرات 2 میزان باختر
محفلی به گرامی‌داشت از روز جهانی صلح امروز از سوی کمیته صلح پوهنتون هرات و با همکاری شورای عالی صلح در سالن زراعت پوهنتون هرات دایر گردید.
شاه محمود میاخیل رییس انستیتیوت صلح تاکید دارد که برای ایجاد صلح پایدار در کشور باید از طریق نصاب تعلیمی مضمون صلح در مکاتب و پوهنتون‌ها اقدام شود. او گفت:"  خوشبختانه تا حال برای تعداد زیادی از دانشجویان مضمون صلح تدریس شده و در کریکولم درسی آنان جای دارد که از این طریق مفهوم صلح را برای کودکان و جوانان خود تفهیم کنیم.
محی‌الدین نوری معاون مقام ولایت نیز صلح را آرزوی شیرین هر جوان کشور خواند و گفت که تمامی مردم افغانستان در هر گوشه و کنار ان از جنگ و خشونت خسته شده و خواهان صلح پایدار و دایمی در کشور هستند.
آقای نوری تاکید داشت صلحی که در کشور ایجاد می‌شود باید صلح با عزت باشد و دست‌آورد‌های ۱۶ ساله حکومت افغانستان در قالب آن تبیین یابد.
معاون مقام ولایت می‌گوید: حکومت افغانستان اراده قاطع برای گفتگوهای صلح با مخالفان مسلح دولت را دارد و زمینه برای ایجاد صلح پایدار در کشور را مساعد خواند.
رییس شورای عالی صلح نیز با تاکید بر دست‌آورد‌های این شورا از برگزاری چنین محافلی قدردانی نموده گفت که شورای عالی صلح و کمیته صلح پوهنتون  با همکاری هم در پی نهادینه‌سازی و ترویج صلح در جامعه اند.
در قسمتی از این محفل از سوی مدیریت تیاتر هرات نمایش دلچسپ و آموزند‌ه‌ای برای مهمانان و حاضرین در محفل اجرا شد که استقبال و تشویق بسیار گرم حاضرین را با خود داشت.
قرار است چنین همایش‌هایی در سایر ولایات کشور نیز برای گرامی‌داشت از روز جهانی صلح برگزار شود.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا