گزارش ها

فشار بر افراد ملکی و کوچاندن مردم از منازل شان بُعد دیگر جنگ طالبان

کابل باختر 22 عقرب
سخنگوی رییس جمهوری میگوید: طالبان با ظلم و وحشت شان باعث کوچیدن 95000 خانواده شده اند.
به گزارش آژانس باختر:
محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت که در نتیجه ظلم و وحشت طالبان 95000 خانواده در 11 ولایت افغانستان طی دو ماه گذشته از خانه های شان بیجا شده اند.
او تصریح نمود که حکومت افغانستان درکنار توزیع بسته های کمکی به خانواده های بیجا شده توانسته است از مجموع این رقم تنها 29000 خانواده را به مناطق اصلی شان دو باره جابجا بسازد.
سخنگوی ریاست جمهوری ظلم و استبداد طالبان در برابر افراد ملکی را بُعد نو جنگ در افغانستان ازسوی طالبان خواند و گفت که 95000 خانواده بیجا شده به دلیل نفرت شدید که از طالبان دارند؛ در ولایات؛ چون: کندز، فراه، هلمند، فاریاب ، سرپل، بادغیس، ننگرهار، ارزگان ، کنر، بغلان و جوزجان مجبور به ترک منازل و مزارع شان شده اند .
وی گفت: « امروز طالبان به هیچ چیز و هیچ کسی حتا به خانواده های خود شان رحم نمی کنند.» 
چخانسوری اظهارداشت که مردم افغانستان هیچ وقت دربرابر جنایات دشمنان تسلیم نخواهند شد. او از حادثه اخیر در ولایت غور که سبب کشتار27 تن از افراد ملکی توسط دشمنان مردم افغانستان انجام یافته بود یاد کرد و گفت که هدف طالبان این است تا با کشتار افراد ملکی در اذهان مردم ترس و وحشت ایجاد کنند.
وی محبور ساختن افراد ملکی به ترک منازل و مزارع شان توسط طالبان را شیوه جدید خشونت و آزار این گروه در برابر افراد ملکی درافغانستان عنوان کرد.

ناجیه امید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا