فرهنگ

معین امورجوانان: به هراندازه که ارزش های قانون را به اتباع جامعه توضیح کنیم به همان انداره درنظم جامعه سهم گرفته ایم

کابل باختر22 جوزا
نشستی زیرنام " گفتمان نقش جوانان درحمایت ازقانون اساسی افغانستان " امروز از سوی معینیت امورجوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیسیون مستقل نظارت برتطبیق قانون اساسی، درکابل برگزارشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، دراین نشست اجمل شاهپور معین امورجوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ صحبت کرد و گفت که یکی ازویژگی های قانون اساسی کشوراین است که نه تنها به مطالبات کنونی، تاریخی، فرهنگی و ارزش های دینی کشورپرداخته است، بلکه به مطالباتی که ما برای آینده خود درجهان عصری نیازداریم ، نیز پرداخته شده است .
معین امورجوانان گفت: به هراندازه یی که ما ارزش های قانون را ،  به ویژه قانون اساسی کشوررا به اتباع جامعه توضیح کنیم درحقیقت به همان اندازه درنظم اجتماعی سهم می گیریم ، بحران  اجتماعی را کاهش می دهیم و زندگی جامعه را بهتر ازگذشته می سازیم .
شاهپورتاکید کرد که چنین برنامه های آگاهی دهی از قانون،  باید به خاطرارتقای آگاهی جوانان و جامعه، درتمام ولایت های کشور برگزارشود.
بعد داکترعبدالرووف هروی عضو کمیسیون مستقل نظارت برتطبیق قانون اساسی ، دررابطه به نهادهای صیانت از قانون اساسی و محمد ضیا  فرهمند رییس دیپارتمنت ارتباط و آگاهی ازقانون اساسی دررابطه به رفاه و آسایش عمومی درپرتو قانون اساسی معلومات دادند.
آنان افزودند که اساس مشکل مردم درافغانستان عدم آگاهی درست از قانون می باشد و باید مردم کشور از قانون آگاهی حاصل کنند.
همینگونه آنان تاکید کردند که تمام مردم کشور و به خصوص جوانان بیشترمکلفیت دارند که قانون اساسی کشور را حراست کنند و آن را بالای خود تطبیق کنند.
دربخش اخیراین نشست مسوولان به پرسش های اشتراک کنندگان پاسخ ارائه کردند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا