اخبارفرهنگجامعهTOP

سرپرست وزارت معدن و پترولیم: اکتشاف بلاک های آهن غوریان زودتر آغاز شود

کابل1 حمل باختر
سرپرست وزارت معادن و پترولیم دردیدار با قراردادی های معدن آهن غوریان هرات تاکید کرد که اکتشاف بلاک های آهن غوریان باید هر چه زودتر آغاز شود.
دفتر مطبوعاتی وزارت معدن و پترولیم امروز با نشر این خبر گفته است که
شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با قراردادی های چهار بلاک معدن غوریان هرات در دفتر کارش دیدارکرد.
در این دیدار قراردادی ها، پیشنهادات و خواسته های خویش را با سرپرست این وزارت در بخش های امنیت، اکتشاف، وارد نمودن ماشین آلات و سایر زمینه ها شریک ساختند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم، پس از استماع پیشنهادات و درخواست های آنان، معدن آهن غوریان را در توسعه اقتصادی کشور حائز اهمیت دانست و همچنین در ایجاد تسهیلات بیشتر واعطای جوازهای اکتشافی وعده همکاری کرد و تاکید کرد که اکتشاف بلاک های آهن یاد شده باید هر چه زودتر آغاز شود.
همچنان شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور با حاجی شالی زی، جنرال بیگ و دیگر برزگان قومی در دفتر کارش دیدارکرد.
در این دیدار، بزرگان و متنفذین قومی از کار کرد و دست آورد های امارت اسلامی در بخش های محو فساد، حاکمیت ملی و امنیت سرتاسری و همچنان تطبیق پروژه های برزگ و مدیریت بهتر منابع معدنی تمجید کرده، خواستار دعوت بعضی شخصیت ها و سرمایه گذاران که در بیرون از کشور اند، به افغانستان شدند.
آنان همچنان گفتند از اینکه زمینه سرمایه گذاری به معنی واقعی کلمه مساعد است، ما هم علاقه مند سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران در بخش معادن هستیم.
سرپرست وزارت معادن وپترولیم، دراین دیدار، تمام مشکلات و پیشنهادات آنها را استماع نموده جهت حل مشکلات وعده همکاری داد.
طبق یک خبر دیگر ، شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیداربا عبدالقادر قلاتوال وکیل اسبق پارلمان ، روی امنیت سراسری و حاکمیت ملی، مساعد بودن زمینه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مخصوصاً سرمایه گذاری روی معادن کشور وبرگشت شخصيت ها به كشور بحث و تبادل نظر کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا