اخبارصحت

امریکا چهار فابریکه تولید اکسیجن را در زون های مختلف افغانستان اعمار می ‌کند

کابل 26 قوس باختر

داکتر احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه در نشستی از راه دور با روس ویلسون سفیر ایالات متحده امریکا در کابل گفت وگو کرد.

به گزارش خبر نگار آژانس باختر ،در این نشست، دو طرف روی چگونگی مبارزه با ویروس کرونا و تهیه و تطبیق واکسین ضد کرونا در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر صحت عامه ، مبارزه با ویروس کرونا و تطبیق واکسین ضد این ویروس را بر اساس اولویت بندی افراد معروض به خطر از اولویت‌های این وزارت عنوان کرد و خواهان همکاری ادارۀ انکشافی ایالات متحده امریکا دراین راستا شد.

داکتر عثمانی، برنامه‌ها و کارکردهای وزارت صحت عامه را در پیوند به تدابیر این وزارت برای جلوگیری از گسترش موج دوم ویروس کرونا با ویلسون شریک کرد و گفت که ایجاد بخش‌های مراقبت و تداوی برای بیماران کرونا در شفاخانه های کابل و ولایت ها، ایجاد پنج کمیته مبارزه با ویروس کرونا، تقویت شفاخانه‌ها از لحاظ امکانات و تجهیزات و افزایش لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا از مواردی است در راستای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا انجام شده است.

وزیر صحت عامه ، از ویلسون خواست پروژه های که قبل از اپیدیمی ویروس کرونا طرح ریزی شد و از طریق ادارۀ انکشافی ایالات متحده امریکا تمویل می‌شد، اکنون این پروژه نظر به وضعیت صحی کشور عیار و تطبیق شود.

داکترعثمانی  مبارزه با فساد اداری را از اولویت های این وزارت عنوان کرد و بر کاهش فساد اداری دربخش صحت تاکید جدی کرد.

روس ویلسون سفیر ایالات متحده امریکا از تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا استقبال کرد و گفت که ما آماده ایم تا چهار فابریکه تولید اکسیجن را تا دو ماه آینده در چهار زون کشور ایجاد کنیم.

مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا