اخبار

قاضی القضات با رییس برنامه های انکشافی سازمان ملل ملاقات کرد

کابل/ 3قوس/ باختر

قانونپوه سید یوسف حلیم قاضی القـــضات و رییس ســـتره محکمه امروز با (سارایو بوزورکووفا) معاون ارشد  و سرپرست  برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان ملاقات کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ستره محکمه به آژانس باختر؛ در این ملاقات نخست (سارایو) با مهم شمردن عدالت و حاکمیت قانون منحیث ستون فقرات جامعه، ساحات همکاری برنامۀ انکشافی سازمان ملل متحد را تشریح کرد و افزود که برنامۀ (لتفا) با بیست تمویل کنندۀ بین المللی٬ یکی از بزرگترین برنامه های دفتر انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان است و ساحۀ کاری آنرا بخش های عدلی و قضایی، مبارزه با فساد اداری و امنیت  تشکیل می دهد و مسوولیت رهبری کمیته عدلی و قضایی آن که معاونت آنرا اخیراً  یکی از ادارات تمویل کنندۀ بین المللی به دوش گرفته است و این برنامه، به عهده ستره محکمۀ  جمهوری اسلامی افغانستان گذاشته شده است.

 سارایو٬ ابراز توقع کرد که به زودی اولین جلسۀ مشوره دهی کمیتۀ عدلی و قضایی  برگزار شود و خواهان نظر قاضی القضات در خصوص زمان و روند کاری این کمیته شد.

قاضی القضات و رییس ستره محکمه با استقبال از برنامه های انکشافی سازمان ملل متحد٬ به ویژه در خصوص فعالیت کمیتۀ عدلی و قضایی در برنامۀ لتفا، پیرامون روند کاری آن تبادل نظر کرد و گفت که در مجموع نظام قضایی افغانستان به خاطر تامین اصلاحات لازم قضایی و اداری٬ دارای برنامۀ عمل با شاخص های متعدد است و امیدوار است٬ فرصت ایجاد شده از طریق کمیته عدلی و قضایی (لتفا) و نیز سایر همکاری های بخش انکشافی سازمان ملل متحد٬ بتواند امکانات لازم را در عرصۀ تطبیق برنامۀ عمل و در مجموع  در راستای حل مشکلات نهادهای عدلی و قضایی کشور٬ فراهم کند. مجیب میرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا