آموزش

تفاهمنامه همکاری در عرصه تحصیلات مسلکی امضا شد

کابل باختر 5 سنبله
معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف امروز تفاهم‌نامه‌ی را با اتحادیه انستیتوت‌های خصوصی امضا كرد.
به گزارش آژانس باختر،  بر اساس این تفاهم‌نامه، انستیتوت‌های شامل اين اتحادیه مکلف اند؛ برای محصلانی‌که از آدرس معینیت برای‌شان معرفی می‌شوند، ۵۰ درصد تخفیف در هزینه تحصیلی آنان تا دوره فراغت را در نظر بگیرند.
زمینه‌سازی آموزش‌های تخنیکی و مسلکی مبتنی بر نصاب ارائه شده معینیت، فراهم نمودن صنف‌های معیاری و مجهز با موارد درسی عملی و نظری برای محصلان و جذب افراد بی‌بضاعت و بازماندگان شهدا و معلولان در هر ده نفر یک نفر بدون اخذ فیس نیز از مکلفیت‌های انستیتوت‌های خصوصی است که در این تفاهم‌نامه نیز ذکر شده است.
معرفی آنعده فارغان صنوف دوازدهم که از طریق آزمون شمول در موسسات تحصیلات به معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی معرفی شده‌اند به انستیتیوت‌های خصوصی با در نظرداشت توافق و رضایت متقاضیان، فراهم‌سازی کارهای عملی در دوایر دولتی برای فارغان انستیتوت‌های خصوصی، نظارت از امور اداری و تدریسی انستیتوت‌‌های خصوصی و ارائه مشوره‌های لازم و رهنمودهای سازنده به آن‌ها، تقدیر و حمایت از فعالیت‌های موثر و هدف‌‌مند موسسات تعلیمات خصوصی، از جمله تعهدات و مسئولیت‌های معینیت تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این تفاهم‌نامه می‌باشد. ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا