سیاست

وزیردفاع امریکا : با آغاز ماموریت جدید تعهد قوی امریکا برافغانستان باقی است

کابل باختر/ 2/ حوت
محمداشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان امروز درنشست خبری مشترک با وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفت:" روند انتقال مسئولیت های امنیتی با موفقیت پشت سرگذشته است و اکنون ابتکار عمل امنیتی را دردست داریم ."
به گزارش آژانس باختر ، رییس جمهور اسلامی افغاستان دراین نشست خبری مشترک با اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا گفت: باوجود آنکه با خروج نیروهای بین المللی از افغانستان مسئولیت های امنیتی بدوش نهادهای کشور سپرده شده اما بخش دیگر نیروهای امریکایی که تازه ماموریت جدید شان در آموزش ، تجهیز و مشوره دهی درافغانستان آغاز شده در پهلوی نهادهای امنیتی ما قرار دارند.
رییس جمهور افزود : هدف اساسی ما ایجاد شرایط صلح ، ثبات و رفاه است و به همین منظور همکاری های منطقویی را آغاز نمودیم .
رییس جمهور همچنان اضافه کرد که تلاش های جدی برای راه اندازی گفتگوهای صلح آغازشده و اقدام های ما در راستای گفتگوهای صلح موثر بوده است که اکنون نمی توانم جزئیات این گفتگو ها را ارائه کنیم .
دراین نشست خبری، وزیر دفاع امریکا گفت که افغاستان نخستین کشوری است که از احراز پست وزارت دفاع آن دیدارمی کنیم و تاکید کرد امیدوارم که با آغاز ماموریت جدید ما درافغانستان ، تعهد قوی امریکا با این کشور باقی است .
وی افزود: افغانستان و امریکا وارد یک مرحله جدید همکاری های امنیتی شده اند و حفظ و تداوم پیشرفت های افغانستان ، اولویت امریکا را تشکیل میدهد.
وزیردفاع امریکا یکبار دیگر تصریح کرد که باید زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان بازبینی شود و این موضوع در نشست جمهوری افغانستان و امریکا مورد بحث جدی قرار خواهد گرفت .
قرار است رییس جمهور غنی و رییس اجرائیه داکتر عبدالله عبدالله به زودی به امریکا سفر نمایند.
بایدگفت که اشتون کارتر بعداز احراز مقام وزارت دفاع امریکا دراولین سفر خارجی اش امروز به صورت غیر منتظره به کابل آمده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا