سیاست

پیام الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری هموطنان عزیز، خواهران و برادران!

کابل باختر 27 جوزا
پیام الحاج ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری هموطنان عزیز، خواهران و برادران!
خوشحالم که خداوند بزرگ بار دیگر به همه ما توفیق عمر عطا کرده است تا شاهد حلول ماه مبارک رمضان دیگری باشیم. حلول این ماه مبارک را برای همه شما هموطنان گرامی و مسلمان مبارک باد می گویم و امیدوارم که خداوند به همه ما و همه مسلمانان جهان توفیق عنایت کند تا روزه دار بمانیم و با استفاده از این ماه مبارک با طینتی صاف عبادت خداوند بزرگ را بجا کنیم و از این ماه پر برکت فیض ببریم.
خواهران و برادران!
ماه مبارک رمضان ماه پاک و با برکتی است که در آن آیات شریف قرآن کریم نازل شده است. فضیلت این ماه از آن است که خداوند آن را برای رحمت، بخشایش و مغفرت بنده گانش مقرر داشته است.
مسلمانان همانند گذشته این ماه را باگرفتن روزه، بجا کردن طاعات و عبادات به درگاه خداوند گرامی می دارند و خوشحال اند که در این ماه مبارک دروازه های رحمت پروردگارشان برای آمرزش گناهان همیشه باز است.
هموطنان گرامی!
ماه رمضان ماه دوستی و رأفت و مهربانی ها می باشد. در این ماه است که مسلمانان بیشتر از هر وقت دیگر می گوشند تا دل و دست و اعمال خود را طهارت بخشند و با اخلاص و نیتی پاک ضمن اجرای عبادات خویش به کمک و یاری همدیگر بشتابند.
حکمت روزه و ماه مبارک رمضان همین است تا به یاری بینوایان و فقرا بشتابیم و نگذاریم که در این ماه پر فضیلت در شهر و ده و روستا و همسایه گی مان خانواده ای فقیر وبی نوا بماند.
امسال نیز زمانی به پیشواز ماه مبارک رمضان می رویم که هیولای وحشتناک جنگ در کشور هر روز فاجعه می آفریند. اما ما آرزو داریم که به یمن و برکت این ماه مبارک و پر از فضیلت، روز های سعادت و خوشی همه شما هوطنان عزیز فرا رسد و زمنیه های آن فراهم آید تاگلیم جنگ از کشور برچیده شود و آفتاب صلح و آرامش در کشور تابیدن گیرد.
خوشبختانه تلاش هایی در این راستا از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان آغاز شده است و ما امیدواریم که همه هموطنان ما به پاس این ماه مبارک در پرتو تعالیم والای دین مبین اسلام و ارشادات پیامبر گرامی اسلام، راه صلح و آشتی را در پیش گیرند.
توجه به آبادی، ترقی و پیشرفت کشور در دستور کار دولت جمهوری اسلامی افغانستان قرار دارد. این تلاش ها زمانی به ثمر می نشیند که به جنگ در کشور پایان داده شود و همه هموطنان ما با اتحاد و همبستگی تمام دست به دست همدیگر بدهند و کشور عزیز خویش را از وضعیت کنونی نجات بخشند تا زمینه های پیشرفت و ترقی کشور مهیاگردد.
با استفاده از فرصت برای همه شما هموطنان عزیز آرزوی سلامتی، سعادت و رفاه نموده یک بار دیگر فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را برای همه شما مبارک باد می گویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا