سیاست

* مفتی اعظم عربستان سعودی : داعش شیاطین تروریست اند // * طالبان پاکستانی : ما از داعش بیعت میکنیم

کابل باختر/ 14/ میزان
درحالیکه مفتی اعظم عربستان سعودی گروه داعش را شیاطین تروریزم خواند، طالبان پاکستانی از این گروه اعلام بیعت  کرد.
به گزارش آژانس باختر ، شیخ عبدالعزیز مفتی اعظم عربستان سعودی که بزرگترین مرجع صدور فتوا در آن کشور و درعین حال مرجع معتبر نزد کشورهای دیگر اسلامی است، که در روز عرفه درعرفات سخن می گفت، دیدگاه و نظر داعش را یک ایدیولوژی خطرناک برای جهان اسلام خواند و از مسلمانان تقاضا کرد که در دام این ایدیولوژی که جنگ با ارزش های اسلامی و هویت مسلمانان را درپیش گرفته است نه افتاده بل به سوی این گروه به عنوان یک گروه شیطانی نگاه کنند، او داعش را شیاطین تروریزم عنوان کرد.
شیخ عبدالعزیز به صورت واضح ازداعش به عنوان دزدان و شیاطین تروریست یاد کرد که حمام خون را به راه می اندازند، ارزش های اسلامی را زیر پا میکنند، به جنگ خدا و قرآن میروند وآنچنان رزیلانه عمل میکنند که فقط بوی دشمنی و خصومت با اسلام از آن به مشام میرسد.
مفتی اعظم عربستان سعودی ایدیو لوژی داعش را منحرف کننده خواند و آن را یک حرکت خطر ناک در برابر دین اسلام تلقی کرد.
این تازه ترین اظهارات مفتی اعظم عربستان در رابطه به داعش است .
وی قبلاً انجام حملات انتحاری را از دیدگاه اسلام مردود دانسته بود و طالبان را به دلیل انجام این گونه حملات محکوم کرد . ضمناً او بارها انجام اعمال تروریستی که ازنام اسلام انجام میشود بیگانه با دساتیر اسلامی دانسته و از طالبان خواسته تا دررابطه به عملکرد شان تجدید نظر نمایند .
او صریعاً این نکته را بازگو کرد که انفجار و انتحار عملکرد مغایر با ارزش های اسلامی است و انتحار قتل نفس بوده که اسلام آن را حرام مطلق دانسته است.
با آنکه مفتی اعظم عربستان سعودی موضع واضح و مشخص در رابطه به داعش و عملکرد طالبان دارد طالبان پاکستانی از گروه داعش اعلام بیعت کرد.
طالبان پاکستانی در پیام عیدی شان، داعش را برادران خطاب کردند اعلام بیعت از داعش از سوی طالبان پاکستانی درحالی صورت می گیرد که بعضی از نشانه های فعالیت داعش درشهر پشاور پاکستان دیده شده است.
باید گفت که طالبان پاکستانی قبلاً جنگ را با حکومت پاکستان به دلیل تمرکز روی جنگ در افغانستان متوقف ساخته اند.
به باور آگاهان امور امنیتی این حرکت طالبان پاکستانی نمایانگر آن است که آنها روابط نزدیک با نهادهای امنیتی و استخباراتی کشورشان دارند و روی برنامه استخبارات پاکستان تصمیم میگیرند.
قبلاً صدها طالب پاکستانی وافغان به اشاره شماری از کشورهای حوزه خلیج فارس ازسوی استخبارات پاکستان به جنگ سوریه اعزام شدند گفته شده که اعزام افراد مسلح وابسته به جریان های افراطی مذهبی از جنوب آسیا ، کشورهای عربی و افریقایی به سوریه باعث پیدایش داعش و رشد آن شد.
این گروه جنگ مذهبی با خشن ترین شیوه آن با پیروان مذاهب و ادیان دیگر در پیشرو گرفته و تاکنون صدها جوان عراقی سوریایی و چند شهروند غربی را گردن بریده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا