فرهنگ

عبدالمنان شیوای شرق با مسوولان ارشد رسانه های کشورنشست تعارفی و مشورتی برگزار کرد

کابل / 2 حوت / باختر
عبدالمنان شیوای شرق معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ به ادامه نشست هایش با نهادهای مختلف رسانه یی و نشراتی، دیروز با مسوولان ارشد رسانه های کشور در هوتل پارک ستار کابل نشست تعارفی و مشورتی برگزارکرد.
به گزارش آژانس باختر؛ شیوای شرق در این نشست که در آن مسوولان ارشد رسانه های حکومتی و خصوصی، نهادهای حامی خبرنگاران و همچنان استادان پوهنتون ها اشتراک داشتند، با صحبت در مورد نقش رسانه ها در یک جامعه، تاکید کرد که رسانه ها رکن چهارم هر نظام مردم سالار است. او دیدگاهش را در مورد رسانه ها  تشریح کرد و افزود: دیدگاه من، دیدگاه پویا، متعهد، پرسشگر و انتقاد پذیر است. او از حمایت قوی اش از رسانه ها و آزادی بیان در کشور اطمینان داد.
شیوای شرق گفت که حکومت هفتاد ملیون افغانی جریمه مالیاتی رسانه ها را معاف کرده است. او به ساختن منار یادبود شهیدان رسانه یی کشور اشاره کرد و ا فزود که در این مورد با مسوولان شاروالی کابل صحبت کرده است و  اطمینان داد که کار ساختمان این منار یاد بود تا دوهفته آینده تکمیل خواهد شد و نام های همه شهیدان رسانه یی در آن حک خواهد شد.

شیوای شرق با صحبت  در مورد برنامه های اصلاحی اش برای معینیت امور نشرات خاطرنشان کرد که کار روی تدوین ستراتیژی برای معینیت امور نشرات را آغاز کرده است. او همچنان افزود که  یک بورد مشورتی در محدوده این معینیت ایجاد خواهد شد،  تغییرات شکلی و محتوایی در بخش های نشراتی به میان خواهد آمد وطرح تعدیلات در قانون کاپی رایت، قانون  رسانه های همگانی و طرزالعمل های مربوط ارائه خواهد شد. 
معین امور نشرات توجه صاحبان رسانه های خصوصی را به مسوولیت های شان در قبال خبرنگارانی که در رسانه های آنان کار می کنند، جلب کرد و تاکید کرد که صاحبان رسانه های خصوصی باید در قرارداد های شان با خبرنگاران و همه کارمندان رسانه یی قانون کار و مقرره طرز تاسیس رسانه را رعایت کنند. او بر شفافیت در این قراردادها و سازگاری آن ها با قوانین نافذ کشور تاکید کرد.
همچنان در این نشست شماری از مسوولان ارشد رسانه های کشور صحبت کردند و تقرر شیوای شرق را به عنوان معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ تبریک گفتند و حمایت شان را از برنامه های وی برای توسعه فعالیت های رسانه یی و نهادینه کردن آزادی بیان در کشور، ابراز کردند. /شینواری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا