گزارش ها

طالبان ٬ گروه که باز هم برای منافع بیگانگان عمل کرد

کابل- باختر ۲۶ ثور
حوادث اخیر در ولایت فراه بار دیگر نشان داد که طالبان تاچه پیمانه در برابر منافع ملی قرار دادند وچه اندازه وابسته  وبرای اهداف کشور های بیرونی فعال اند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: شهر فراه سه شنبه شاهد یک حمله گسترده طالبان بود.
حداقل یکهزار طالبان مسلح که در جمع آنها شهر وندان خارجی نیز شامل بود  از سه استقامت شهر فراه را  اماج  قرار  دادند وبه بخش های از این شهر نفود کردند مگر سر انجام از این شهر دو باره رانده شدند.
آنچه قابل بحث است هدایت کتبی ملاهیبت اله رهبر گره طالبان است که برای افراد این گروه در رابطه به ولایت  فراه  صادر شده است که برخی از رسانه ها به کاپی ان دست یافته اند.
دراین  نامه صریحا گفته شده است که فراه در مسیر پروژه های بزرگ چون تاپی قرار دارد وهمچنان دولت در تلاش است تا چند بند برق را دراین ولایت اعمار کند.
ملا هبت الله دراین نامه کتبی خود صریحاً گفته است که گویا همچو پروژه ها برای امارت اسلامی قابل قبول نیست وطالبان  و یا به گفته ملا هبت الله (مجاهدین) باید مانع تطبیق این پروژه ها شوند.
ضمناً دراین نامه صریحاً برای طالبان هدایت داده شده است که وسایل غنیمتی را به آتش بکشانند وبرای حفظ مصونیت شان در میان افراد ملکی دقیق باشند واگر کسی (افراد ملکی )از ساحه خارج میشوند کشته شوند.
همچنان دراین نامه  تاکید گردیده  که برای  طالبان که درجنگ سهم دارند یک ملیون و برای بازماندگان کشته شده گان طالبان دوملیون افغانی  پرداخت خواهد شد .
ازاین نامه برمیاید که طالبان با حمله برشهر فراه اهداف معین  را تعقیب میکردند ْ اهداف که جز برنامه های استراتیزیک وراهبردی شماری از کشورهای منطقه است .
قبلاً مقامات محلی در ولایت فراه گفته  بودند که حلقات درداخل ایران برای سبوتاژ برنامه اعمار چند بند اب٬ طالبان رادرولایت های هلمند ٬ فراه وهرات حمایت میکنند.
این  مقامات بارها گفته اند  که اسلحه وتجهیزات  نو را از طالبان به غنیمت گرفته  اند که  از سوی کشورهای روسیه – ایران وپاکستان تازه برای ان گروه توزیع شده است .
آگاهان سیاسی  افغان میگویند که اهداف ومنافع کشورهای منطقه درانکشافات  افغانستان کاملا مشهود است  آنچه را طالبان درفراه انجام دادند بالاتراز توان و فکر یک طالب ویا یک جریان سیاسی است مگر آنکه حمایت وکمک کشورهای بیرونی را با خود نداشته باشد .
درحمله طالبان برفراه انچنان که گفته شد اضافه از یک هزار طالب مسلح نقش داشتند وخودی ملا هبت الله تعهد پرداخت یک ملیون افغانی رابرای  آنها داده بود یعنی دریک حمله یک ملیارد افغانی پرداخت میشود این  پول ازکجا شد ؟
طبعآ این  کشورهای بیرونی اندکه  طالبان را برنامه  میدهند و برای اجرای این برنامه ها  پول میپردازند واین گروه را تجهیز میکند . این گروه هم  آنچنان که ملاهبت الله  درنامه خود تذکر داده مانع پروژه های ملی میشود تا منافع بیگانگان تحقق یابد . تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا