اقتصاد

شرکت برشنا ۱۵ قرار داد را امضا کرد

کابل/باختر/10 دلو
شرکت برشنا ۱۵ قرار داد برق رسانی و نظارت از تمدید برق ۵۰۰ کیلوولت به ارزش ۱۲ میلیون دالر و۵۰۰ میلیون افغانی را امضا کرد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، بر مبنای این قرارداد ها که با شرکت های مختلف امضاء شده است نظارت از تطبیق مرحله اول و دوم پروژه های ۲۲۰ کیلوولت شبرغان – اندخوی ، سیم انتقال ۵۰۰ کیلوولت شبرغان – دشت الوان ، شبکۀ توزیعی بامیان ، سیم ۲۲۰ کیلوولت دوشی – بامیان و احداث سب ستیشن های بامیان و دوشی صورت می گیرد و نیز تطبیق پروژه خدمات مشورتی ارزیابی اثرات محیطی و اجتماعی برای پروژه کاسا – ۱۰۰۰ شامل این قرارداد ها می باشد .
سیزده قرارداد دیگر شامل اعمار احاطه ساحه دستگاه برق آفتابی ۴۰ میگاوات حصار شاهی ننگرهار، اعمار تعمیر آمریت اداری نورستان ، اعمار تعمیر اداری آمریت بامیان ، اعمار تعمیر هنگر احاطه دیوار آمریت برشنای میدان شهر ، تهیه و تدارک سوچبوردها ، کیبل ها ، ترانسفارمرها و تجهیزات متفرقه مورد ضرورت مدیریت برق سروبی کابل میباشد ،  تهیه و تدارک مورد ضرورت حوزه های ننگرهار، پروان و قندهار لوازم و تجهیزات سایر شبکه های برق رسانی به شمول تدارک ۵۵۰۰۰ لیتر تیل دیزل مورد ضرورت بند دوستی افغان – هند ، تدارک ۷ قلم مواد خام برای تولید ۷۷۵ پایه فلزی تهیه ۱۵ ترانسفارمر برای سب   مرکز های ولسوالی میربچه کوت را احتوا می کند .
امان الله غالب رئیس شرکت برشنا همچنان گفت که بیش از ۹۹ درصد بودجه انکشافی شرکت مصرف شده است و میزان ضایعات برق از ۳۹ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است او در کاهش تعرفه برق وارداتی از 6 سینت به ۵ سینت وساده سازی روند تدارکات به خاطر جلوگیری از فساد اداری ، به عنوان دست آوردهای آن اداره یاد کرد.
او همچنان گفت که در جریان امسال هفت ولایت به شمول غزنی ، میدان وردک ، کاپیسا ، ننگرهار، لوگر و پکتیا به شبکه ملی برق وصل شده است وتا پایان سال روان ولایت های خوست و پنجشیر نیز وصل خواهند شد.
در همین حال رییس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان تعهد کرد که این بانک تلاش می کند تا ولایت های بیشتری به شبکه ملی برق وصل شود . نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا