ورزش

رویارویی تیم کرکت افغانستان با ام سی‌سی در لندن

کابل باختر 20 سرطان
تيم ملي کرکت افغانستان امروز در ميدان تاريخي لاردز لندن که «خانه کرکت» در بريتانيا خوانده ميشود به مصاف تيم کرکت باشگاه مريلوبون (امسيسي) مي رود.
افغانستان چند هفته قبل عضويت کامل شوراي بين المللي کرکت يا آيسيسي را به دست آورد.
اين سفر را که طي کردن آن براي برخي تيمهاي برجسته جهان دههها طول کشيد، تيم کرکت افغانستان در کمتر از يک و نيم دهه به سر رساند.
خبر عضويت کامل افغانستان در شوراي بينالمللي کرکت که زماني در حد يک رويا بود و ديگر تحقق يافته بود، نه تنها در افغانستان بلکه تيتر ورزشي برخي رسانههاي جهان شد.
عاطف مشعل، رئيس کرکت بورد افغانستان در اين مورد ميگويد که اهميت اين عضويت براي تيم افغانستان اين است که براي بار اول در قطار چند تيم برجسته جهان قرار ميگيرد و ديگر اين که از نظر مالي به افغانستان کمککننده خواهد بود زيرا پول بيشتري به اين تيم اختصاص خواهد يافت.
او همچنين ميگويد: «(با اين عضويت) امکانات اين هم فراهم ميشود تا ما با کشورهايي مثل هند، استراليا، سريلانکا و انگليس مسابقات دوستانه داشته باشيم و در مسابقات رسمي ‹آيسيسي ‹ اشتراک کنيم.»
مشعل به اين نکته نيز تاکيد ميکند که اين پيشرفت مسئوليتهاي بازيکنان افغان را هم بيشتر کرده است تا در اين فصل جديد بيشتر بکوشند.
تا چند هفته قبل، تنها 10 کشور عضويت کامل شوراي بينالمللي کرکت را داشتند، اما حالا با اضافه شدن افغانستان و ايرلند، تعداد کشورهايي که در سطح بالاي کرکت بينالمللي با هم رقابت ميکنند، به 12 کشور ميرسد.
به اضافه افغانستان و ايرلند، هند، پاکستان، سريلانکا، انگلستان، بنگلادش، آفريقاي جنوبي، استراليا، ويستانديز، نيوزيلند و زيمبابوه عضو دايمي شوراي بينالمللي کريکت هستند.
حالا افغانستان مي تواند در بازيهاي بينالمللي پنجروزه، يک روزه و 20 دور با تيمهاي قهرمان جام جهاني کرکت مسابقه کند.
افغانستان در سال 2003 ميلادي عضويت فدراسيون کريکت آسيا را به دست آورد. اين سالهايي بود که کريکت در افغانستان در حال رشد بود. سفر برخي تيمهاي ديگر تا رسيدن به عضويت دايمي شوراي بينالمللي کريکت دهها سال را در بر گرفت، افغانستان اما در 14 سال اين سفر را پيمود.
ورزشگاه «ام سيسي» در لندن يکي از ورزشگاه های بود که براي توسعه کرکت در افغانستان تلاش کرد.
در حال حاضر افغانستان بازيهاي داخلي و تمريني خود را در ميدان ورزشي «گريتر نويدا» در هند برگزار ميکند.  ختم/فرشته

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا