جامعه

توزیع تخم اصلاح شده گندم به دهقانان سمنگان

ایبک / باختر/ 15/ قوس
برای نزدیک به سه هزار دهقان درسمنگان ازسوی وزارت زراعت آبیاری ومالداری چهارصد وسی و پنج تن تخم اصلاح شده گندم وکودکیمیاوی توزیع گردید.
همایون حبیب رییس زراعت و مالداری سمنگان به آژانس باختر گفت، ارزش مجموعی این تخم گندم و کودکیمیاوی حدود دوازده میلیون و نه صد هزار افغانی میشودکه ازسوی وزارت زراعت و مالداری از شرکت های تولید تخم اصلاح شده و فابریکه تصدی کودکیمیاوی ولایت بلخ خریداری گردیده و برای هر دهقان باپنجاه درصد تخفیف ازقیمت اصلی آن توزیع گردید.
اوگفت، هدف ازتوزیع این تخم ها تکثیرو ترویج تخم های اصلاح شده درسطح کشور به منظور بالا بردن محصولات زراعتی واقتصاد دهاقین است  و این تخم های اصلاح شده به اساس تجربه سال های گذشته درکشور تولید و تکثیر گردیده است که به خاک و هوای کشور مطابقت داشته باشد و حاصلات بیشتر میدهد.
حبیب گفت، آنان این مبلغ را از دهقانان جمع آوری نموده و پول متذکره را به حساب کوپراتیف های دهقانان تحویل نموده و آن را به منظور رشد و انکشاف اتحادیه کوپراتیف های دهقانی هرولایت سرمایه گذاری میکنند.
او گفت سهمیه تخم اصلاح شده گندم وکودکیمیاوی که ازسوی وزارت زراعت به دهاقین ولایت سمنگان داده شده بیشتر از یک هزارو یازده تن میباشد که ازجمله چهارصدوسی و پنج تُن آن به ولایت سمنگان انتقال یافته که  به دهقانان توزیع کردند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا