اخبارامنیت

سازمان ملل متحد٬ ازایتلاف پنج گروه تروریستی مستقر در پاکستان هشدار داد

کابل/۲۰  دلو/ باختر

سازمان ملل متحد هشدار می دهد که اتحاد  گروه های تروریستی در پاکستان موجب تقویت تروریزم خواهد شد که نه تنها تهدید در برابر پاکستان است بل تهدیدی در برابر منطقه نیز خواهد بود.

سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود که دربارۀ مقابلۀ پاکستان با گروه‌های تروریستی به نشر رسانیده است، به فعالیت طالبان پاکستانی پرداخته است و گفته است “اتحاد مجدد گروه‌های کوچک وابسته به  تحریک طالبان پاکستان می تواند بر اوضاع افغانستان و منطقه اثرگذارد.

در این گزارش تذکر رفته است٬پنج سازمان هراس افگن در ماه‌ های اول سال گذشته میلادی به تحریک طالبان پاکستان اظهار وفاداری کردند، از جمله گروه شهریار محسود، جماعه الاحرار، حزب الاحرار، گروه امجد فاروقی و گروه عثمان سیف‌الله که پیش از این به عنوان لشگر جنگهوی شناخته می‌شد.

در این گزارش هشدار داده شده است اتحاد مجدد این گروه‌ها موجب تقویت هراس افگنان خواهد شد که نه تنها تهدیدی در برابر پاکستان بل تهدید در برابر منطقه است .

در گزارش گفته شده است که ایتلاف پنج سازمان تند رو در پاکستان باعث افزایش قدرت طالبان پاکستانی و منجر به افزایش چشمگیر حمله های تروریستی در پاکستان و افغانستان شده است.”

در گزارش  با آن که تائید شده است٬ پاکستان٬ تلاش های دوامدار علیه عناصر دخیل در فعالیت های تروریستی داشته است  مگر تهدید هایی که از سوی “تحریک طالبان پاکستان” متوجه پاکستان و منطقه است پا بر جاست  و این گروه  درسه ماه اول سال گذشتۀ میلادی اضافه از۱۰۰ حمله فرا مرزی داشته اند.

درگزارش گفته شده است که نیروی جنگی تحریک طالبان پاکستان از ۲۵۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر برآورد شده است.

باید گفت که در جریان دو روز گذشته ملل متحد دو گزارش دیگر را هم در رابطه به تلاش ها  به خاطر احیای دو بارۀ داعش در افغانستان و ادامۀ رابطۀ طالبان با القاعده به شورای امنیت آن سازمان ارائۀ کرده است .   صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا