جهان

آمریکا کنسولگری خود را درشهر بصره عراق بست

بغداد – بی بی سی نیوز – 7 میزان – باختر
وزارت امورخارجه آمریکا دستور تعطیلی دفتر کنسولگری خود درشهر  بصره عراق را صادر کرده است.
علت این تصمیم حملات اخیر به ساختمان این کنسولگری در جریان ناآرامی های بصره بیان شده است. حملاتی که آمریکا می‌گوید با پشتیبانی سپاه پاسداران ایران صورت گرفته است.
مایک پومپئو، وزیرخارجه آمریکا، روز جمعه  ضمن تایید این تصمیم گفت به همه کارمندان آمریکایی که حضورشان در بصره ضرورت ویژه‌ای نداشته دستور ترک این شهر داده شده و وظایف کنسولی در بصره هم به بغداد منتقل شده است.
وزیر امورخارجه آمریکا  در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد  در نیویارک یکی از الویت‌های خود را تلاش برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه  شرقمیانه اعلام کرده گفته حملات به کنسولگری ایالات متحده در بصره از سوی شبه‌نظامیانی که مورد حمایت سپاه قدس ایران هستند صورت گرفته است.
کنسولگری آمریکا در شهربصره در جریان ناآرامی‌های اخیر در این شهر هدف چند راکت و  هاوان قرار گرفته بود که  پومپئو از آنها به عنوان "شلیک غیرمستقیم" یاد کرده است.
"من به دولت ایران توصیه کردم که بدانند آمریکا آنها را مسئول مستقیم هرگونه آسیب به آمریکایی‌ها و دیپلمات‌های ما در عراق و هر جای دیگری که نیروهای ایرانی مستقیما و یا از طریق شبه‌نظامیان مورد حمایت آنها حضور دارند می‌داند."
ایران هنوز واکنشی به این تصمیم و هشدار آمریکا نشان نداده است اما کنسولگری خود این کشور هم در جریان ناآرامی‌های بصره به آتش کشیده شده بود. فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا