سیاست

سفیر استرالیا با استاد محقق ملاقات کرد

کابل باختر 8 اسد
نیکولا گوردُن اِسمِت سفیر استرالیا در کابل بعد از ظهر امروز با استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار که در کاخ شورای وزیران برگزار گردید، پیرامون، پروسه صلح، انتخابات و اوضاع جاری در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سفیر استرالیا در کابل از ملاقات با استاد حاجی محمد محقق ابراز خرسندی نموده و در مورد همکاری ها و کمک های کشور به افغانستان به معاون ریاست اجرائیه معلومات داد. سفیر گفت که کشورش در طول هفده سال گذشته افغانستان را در بخش های نظامی و انکشافی کمک نموده است.
سفیر استرالیا گفتند که کشورش در اجلاس ناتو تعهداتش را در مورد افغانستان تجدید نموده و تا سال 2024 سالانه صد میلیون دالر در بخش نظامی و 80 میلیون دالر در بخش انکشافی با افغانستان همکاری خواهد کرد.
استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه سفیر استرالیا را خیر مقدم گفته و از کمک های کشور دوست استرالیا به افغانستان قدردانی کرد. معاون ریاست اجرائیه گفت که کشور استرالیا در عرصه های امنیت و بازسازی در افغانستان نقش خوبی داشته و نیروهای این کشور در چهارچوب تیم های بازسازی ولایتی در ولایت ارزگان همکاری های خوبی با مردم داشته و نقش ارزنده ای را در بخش انکشافی بازی کرده است.
استاد محقق گفتند که حکومت وحدت ملی در سال 2014 بر اساس یک توافقنامه سیاسی به میان آمده است، اما متاسفانه به دلیل اجرایى نشدن مواد این توافقنامه، حکومت در چهار سال گذشته در بسيارى از عرصه ها با مشكلات مواجه شد.
معاون ریاست اجرائیه گفت که بر اساس این توافقنامه باید نفوس شماری در کشور صورت می گرفت، تذکره های الکترونیکی توزیع می شد و اصلاحات انتخاباتی به میان می آمد و با فساد مبارزه مي شد که متاسفانه این موارد انجام نشد.
معاون ریاست اجرائیه گفت که اوضاع امنیتی کشور در حال حاضر در شرایط خوبى قرار ندارد و اوضاع اقتصادی نیز با مشكل مواجه است. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا