سیاست

داشتن تذکره تابعیت حق کوچی هاست

کابل باختر /10سرطان
کوچی ها خواستار توزیع تذکره وتیم سیار به خاطر ثبت نام برای اشتراک در انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولایتی در محلات شان شدند.
به گزارش آژانس باختر، حکمت الله عصمت رییس امور کوچی ها طی یک کنفرانس خبری به رسانه ها گفت که کوچی ها مانند سایر شهروندان کشور حق دارند تذکره تابعیت داشته باشند .
وی که به نمایندگی از کوچی ها صحبت میکرد افزود که کوچی ها هم یک بخشی از شهروندان اند که دارای حق و وجایب در برابر وطن دارند.
عصمت الله گفت که کوچی ها در برخی ولایات مانند پروان وبادغیس در اخذ تذکره تابعیت با مشکل روبر اند وبنابر دلایل عدم موجودیت کتاب اسناد برایشان تذکره توزیع نمیشود ،ودر برخی ولایات هرگاه تذکره توزیع شود برایشان گفته میشود که پاسپورت گرفته نمی توانند ویا هم یک تعداد که در نزدیک شهر ها زندگی دارند برایشان تذکره داده شده اما در تذکره هایشان از سوی افراد زورمند ستیکربه خاطر اشتراک در انتخابات چسپانیده شده است.
وی متواری بودن کوچی ها را دلیل عدم کتاب اساس دانسته گفت کوچی ها نظر به شرایط خاص زندگی که دارند نمیتوانند در فصل های مختلف خود را به مناطق مشخص برسانند و در کتاب ثبت کنند واز اینرو باید برایشان سهولت ها در نظر گفته شود وباید تیم های سیار مختص به کوچی ها ایجاد شود تا برایشان در محلات بود وباش شان تذکره توزیع شود وتوسط تیم های سیار ثبت نام شوند .وی از پایان یافتن معیاد ثبت نام از جانب کمیسیون اظهار ناخشنودی کرده به کمیسیون یاد شده پیشنهاد کرد که باید تیم های سیار مختص به کوچی ها را تشکیل داده وهمچنان معیاد یاد شده را به تاخیر بیندازد تا کوچی ها هم مانند سایر افراد این سرزمین بتوانند بعد از اخذ تذکره تابعیت در انتخابات آینده که حق مسلم شان است اشتراک نمایند .فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا