سیاست

احمد ضیاء مسعود: با آغاز کار های عملی تصویر واقعی حکومت را به مردم ارایه کنیم

کابل باختر اول سنبله
جلسه کمیسیون عالی توسعه شهری بریاست احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، امروزبا حضور وزیر شهرسازی، و اعضای کمیسیون برگزار گردید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر، در این جلسه پیرامون برگزاری  کنفرانس ملی شهری، چگونگی جلوگیری از غصب زمین های اطراف بند قرغه، زمین های گوسفند دره و ساحه کابل جدید، چگونگی پاک کاری بادام باغ، و نتیجه سروی تخت استالف بحث همه جانبه صورت گرفت.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور  دراین جلسه گفت: " کار های عملی را آغاز کنیم تا تصویر جدید حکومت را بگونه واقعی به مردم ارائه کنیم."
وی از تمام ادارات خواست تا طرح های خود را در زمینه پیش برد ساخت ساز، عملی نموده، تا زمینه اشتغالزایی نیز برای مردم و جوانان فراهم گردد.
انجنیریوسف پشتون مشاور رئیس جمهور در امور شهرسازی و امرالدین سالک معین مسلکی وزارت شهرسازی از آمادگی ها جهت برگزاری کنفرانس ملی شهری خبرداده بیان داشتند که تمام موارد تخنیکی برگزاری کنفرانس تکمیل گردیده است و قرار است هفته آینده  کنفرانس با حضور رئیس جمهور تدویر گردد.
شاروال کابل با ارائه گزارش کاری اش در قسمت زمین های اطراف بند قرغه بیان داشت:  اراده و پیشتیبانی قوی سیاسی نیاز است تا با غاصبین زمین های اطراف بند قرغه برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس اداره اراضی و نماینده وزارت امور داخله گزارش کاری در مطابق به فیصله گذشته کمیسیون عالی توسعه شهری بیان داشتند.
سپس رئیس اداره اراضی از شناسایی غاصبین زمین های گوسفند دره خبر داده بیان داشت که غصب زمین های مذکور از سوی چند تن از زورمندان صورت میگیرد و اگر دست این افراد کوتاه گردد دیگر غصب زمین در ساحات مذکور وجود نخواهد داشت.
همچنان نماینده وزارت امور داخله از نهایی شدن برنامه تشکیلاتی قطعه امنیتی پولیس جهت حفاظت از زمین های گوسفند دره و کابل جدید خبر داده گفت: بودجه سالانه این قطعه که به 220 میلیون افغانی میرسد به وزارت مالیه پیشنهاد شده است.
معین وزارت زراعت و مالداری از ساخت دیوار های استنادی درزمین های اطراف بادام باغ خبرداده بیان داشت:  درساحه که خانه های رهایشی پیش آمده بودند دیوار های استنادی ساخته شده و قرار است بزودی ساحات باقی مانده آن نیز از سوی آن وزارت  به اتمام برسد.
در جلسه معین مسلکی وزارت امور شهرسازی بیان داشت: سروی توپوگرافی تخت استالف که ۱۳۰ جریب زمین میباشد به پایان رسیده که در جلسه بعدی طرح ابتدایی آنرا ارائه خواهد شد.
معین وزارت زراعت همچنان در این زمینه بیان داشت:  تخت استالف یکی از فارم های تحقیقاتی بوده و باید شکل فعلی آن حفظ شود .
در اخیر جلسه فیصله شد که شاروالی کابل با قاطعیت کامل در قسمت غصب زمین های اطراف بند قرغه اقدامات عملی نماید و اداره اراضی لیست غاصبین زمین های گوسفند دره و کابل جدید را آماده کند تا مطابق آن با غاصبین برخورد قانونی صورت گرفته و نام غاصبان با مطبوعات نیز شریک ساخته شود و همچنان وزارت داخله نیز طرح ایجاد قطعه امنیتی را نهایی سازد.
به شاروالی کابل وظیفه سپرده شد که به همکاری قوماندانی امنیه کابل دکان های که در اطراف بادام باغ وجود دارد را برداشته تا وزارت زراعت کار ساخت دیوار اطراف آنرا عملی کند.
دراین جلسه فیصه شد که جلسه با اشتراک نمایندگان وزارت شهرسازی، زراعت و مالداری، اداره مستقل اراضی و اداره ملی حفاظت از محیط زیست جهت حل مسایل حقوقی و تخنیکی تخت استالف بحث کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا