فرهنگ

بزرگترین نمایشگاه کتاب درشهرهرات گشایش یافت

شهرهرات 15 عقرب باختر
بزرگترین نمایشگاه کتاب افغانستان امروزدرشهرهرات گشایش یافت.
این نمایشگاه ازسوی ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات باهمکاری اتحادیه ناشران به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی راه اندازی شده است که درجریان ده روزاینده فعالیت خواهد داشت.
آریا رئوفیان رئیس  اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات درمراسم گشایش این نمایشگاه با تقدیر از سهم گیری فعال اتحادیه ناشران وکتاب فروشان وبا اشاره به اهمیت کتاب خوانی ؛ از تلاش های خود وتیم همکارانش بخاطر توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی درجامعه اطمینان داد .
رئیس اطلاعات و فرهنگ با بیان این مطلب که نسبت به گذشته فرهنگ کتابخوانی در هرات افزایش یافته ؛ از برگزاری جشنواره کتاب و ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب بعنوان اقدامات ابتدایی ریاست اطلاعات وفرهنگ درجهت همگانی ساختن این فرهنگ یادکرد .
رئوفیان گفت: باید جوانان بخاطر حفظ ارزشهای ملی اسلامی و رسیدن به درجات عالی از کتاب بعنوان منبع مهم کسب اطلاعات استفاده نمایند.
گفته میشود در نمایشگاه کتاب هرات صدهزار جلد کتاب فرهنگی ، سیاسی، آموزشی ، معلوماتی ، تاریخی وادبیات به معرض دید و فروش علاقمندان قرار داده شده است که یک هزار عنوان جلد از این کتاب ها داخلی میباشد .
در عین حال سیدعبدالوحید قتالی رئیس شورای ولایتی نیز در سخنان خود بر مطالعه دقیق به منظور دستیابی به اطلاعاتی که مانع رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده است تاکید کرد.
رئیس شورای ولایتی عوامل عدم روی اوری شهروندان به مطالعه کتاب را یادآور شده فرهنگ مطالعه را یکی از راه های مهم در سازندگی و پیشرفت هر کشور عنوان کرد .
کبرزانی مسوول فرهنگی انجمن ناشران کتاب و قرطاسیه فروشان میگوید: این انجمن سه سال قبل در هرات عرض اندام نموده و تا اکنون با شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی دست آوردهای مهمی را کسب نموده است .
کبرزانی برگزاری مسابقات کتابخوانی ،خلاصه نویسی کتابها ،فراهم اوری امکانات مطالعه به اطفال ،ترغیب کودکان به مطالعه و چاپ کتاب جدید را از راه کارهای مهم جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور یاد کرد.
در مراسم افتتاح بزرگترین نمایشگاه کتاب علاوه بر مسوولان دولتی دست کاران رسانه ها نهادها ی جامعه مدنی جمعی از فرهنگیان و اساتید دانشگاه وروسای ادارات نیز اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا