۱۰۰ روز

دکتور محمد اشرف غنی احمدزی از همکاری های انگلستان با افغانستان تمجید کرد

کابل باختر 11 میزان
دکتور محمداشرف غنی احمدزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان  ودیوید کامرون صدراعظم انگلستان پس ازمذاکرات دریک کنفرانس خبری مشترک  حضور یافته پیرامون  نتایج مذاکرات باخبرنگاران صحبت کردند.
به گزارش آژانس باختر: دراین نشست خبری رئیس جمهورکشور از نقش  بریتانیا در آوردن صلح به افغانستان وهمکاری  های آن کشور درعرصه های مختلف با افغانستان  به قدردانی  یاد کرده گفت : مناسبات ما با جامعه بین المللی بر اساس  منافع  مشترک  ماصورت می گیرد.
دکتور احمدزی  افزود که انگلستان  در حالی  امسال  ماموریت نظامی  خود را در افغانستان  پایان میدهد که قوای مسلح  کشورظرفیت و کفایت آن را پیدا کرده تا امنیت کشوررا تامین کند.
وی صلح را یک  نیاز اساسی برای افغانستان  وجهان  دانسته  اضافه کرد که اصلاحات همه جانبه را دربخش های مختلف  در دستور کار است و این اصلاحات با از سرگرفتن  قضیه کابل بانک  آغاز  شده است .
همینگونه دیوید کامرون صدارعظم انگلستان ضمن خرسندی ازبازدیدش از افغانستان  از دکتور محمداشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ودکتور عبدالله عبدالله  رئیس اجرایی به قدردانی  یاد کرد که مشارکت  را نسبت به قدرت فردی  ترجیح دادند  وبن بست آمده را پایان دادند .
وی افزود که حکومت وحدت ملی  با چالش  های زیاد مواجه است ولی دکتور احمدزی  ودکتور عبدالله عبدالله خرد آن را دارند ومیتوانند در رفع  چالش ها نقش  موثر داشته باشند .
کامرون بیان داشت که  تاختم امسال  تمام نیروهای ما از افغانستان خارج می گردد ولی  درقسمت  آموزش  نیروهای افغان، انگلستان  به همکاری های  خود ادامه  میدهد  وافغانستان راتنهانمی  گذارند.
به گفته وی،  انگلستان سالانه 178 میلیون پوند به حکومت افغانستان تا سال 2017 میلادی کمک مینماید.
همچنان کامرون تاکید کرد که انگلستان  وجامعه بین المللی با افغانستان  به همکاری های خویش ادامه  میدهند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا