جهان

ملل متحد: مهاجرین افغان در پاکستان اذیت میشوند

ژینو –   وی او ای نیوز- باختر- 3 عقرب
کمشنری عالی سازمان  ملل متحد در امور پناهندگان هشدار داده است که مهاجرین افغان در پاکستان به شکل روز افزون قربانی اخاذی، بازداشت های غیر قانون و آزار و اذیت میشوند.
پاکستان از تهاجم اتحاد جماهیرشوری سابق در سال ۱۹۷۹به این سو میلیون ها مهاجر افغان را جا داده و به تعداد ۱.۶ میلیون مهاجر منسجل در آنکشور زیست دارد.
کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان میگوید که صدها تن از مهاجرین که کارت های مهاجرت قانونی در دست دارند، در این اواخر در جریان عملیات امنیتی توسط مقامات پاکستانی به گونه غیر قانونی جمع آوری شده و برای کوتاه مدت در حبس نگهداشته شده اند.
نییل رایت نماینده  سازمان ملل متحد میگوید که اکثریت باز داشت ها در جریان عملیات در ایالت ناآرام بلوچستان و شهر کراچی صورت گرفته است.
اکثریت این حوادث به دلیل تعویق در تمدید کارت های مهاجرت رخ داده است."به گونه عادی در هر ماه یک تعداد اندکی توقیف ها و رهایی ها صورت میگیرد. با آنهم در دو یا سه ماه گذشته، به طور ویژه در جریان دو عملیات، این تعداد در هر هفته یا در هر ماه به صدها نفر بلند رفته است."
وی افزود که مهاجرین به زودی آزاد شدند اما او از ادارات تنفیذ قانون خواست تا به حقوق مهاجرین احترام گذاشته و تعداد توقیف ها را کاهش دهد.
کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان و حکومت پاکستان برای مهاجرین که سند قانونی دارند و نیازمند کمک اند، صندوق های شکایات و شماره های تیلیفون ویژه را ، تهیه کرده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا