سیاست

معاون دوم رییس جمهور: شورا های ولایتی اگر مطابق به صلاحیت های خود عمل کنند نظارت آن ها تکمیل می شو د

کابل باختر 6 دلو
شماری از اعضای شورای ولایتی کابل امروز پارۀ از مشکلات نواحی شهر کابل را با معاون دوم ریاست جمهوری مطرح کردند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،بر اساس گفته های آنان، پروژه همبستگی ملی در برخی از نواحی شهر کابل تطبیق شده ولی در برخی از نواحی دیگر تطبیق نگردیده است که مردم از این جهت خواهان تطبیق متوازن و عادلانه تمام پروژه های دولتی به خصوص پروژه همبستگی ملی هستند.
آنان هم چنین عدم قانونمندی در عملکرد ادارات دولتی به خصوص در بخش نهادهای امنیتی موظف در برخی از نواحی به خصوص ناحیه 13 شهر کابل را یکی از دیگر مشکلات مردم دانستند و بر رفع مشکلات تاکید کردند.
وکلای شورای ولایتی هم چنین خواستار تلاش در جهت درج حق نظارت شوراهای ولایتی در قانون این شورا شدند.
سرور دانش معاون ریاست جمهوری اظهار داشت: خواهش ما از مردم به خصوص نمایندگان مردم این است که خواست ها و مطالبات خود را به صورت مشخص و روشن به صورت رسمی تعقیب کنند. زیرا در آن صورت است که نهادهای دولتی مجبور می شوند تا پاسخگوی خواست ها باشند.
وی تصریح کرد: ما خواست ها و مطالبات مردم را دنبال کرده به ارگان های مربوطه هدایت می دهیم تا برای رفع مشکلات و نیازمندی های مردم به موقع اقدام کنند.
معاون دوم رییس جمهور هم چنین در مورد درج حق نظارت شوراهای ولایتی در قانون شورای ولایتی اظهار داشت: گرچه شخصا موافق درج حق نظارت شورای ولایتی هستیم ولی عدم درج آن نیز چندان به نظارت شورای ولایتی خدشه وارد نمی کند، چون در قانون شورای ولایتی 16 مورد صلاحیت برای اعضای آن داده شده است. وی افزود: اگر اعضای شورای های ولایتی به صورت یک دست و یک دل این 16 مورد صلاحیت را اعمال کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا