سیاست

واحدهای بودجوی پیش از تصویب بودجه ملی ملزم به ارائه طرح ساختار تشکیلاتی می‌باشند

کابل  15 قوس باختر
به خاطر تطبیق حکم رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل ساختار‌های تشکیلاتی واحدهای مستقل بودجوی به شکل همزمان با تصویب بودجه ملی سال 1396 از سوی شورای ملی، جلسه‌ی هماهنگی با اشتراک نماینده‌های دوایر دولتی در اداره امور ریاست‌جمهوری طی دو روز تدویر یافت.
به اساس معلومات ریاست و آگاهی عامه ریاست عمومی اداره امور به آژانس باختر، بنا بر حکم رئیس‌جمهور محمد اشرف غنی تمام وزارت‌ها و ادارات مستقل بودجوی موظف‌اند که همزمان با منظوری سند بودجه ملی از طرف شورای ملی، طرح نهایی ساختار تشکیلاتی‌شان را تکمیل کنند تا در جریان سال مالی ۱۳۹۶ با مشکلات تشکیلاتی روبه‌رو نگردند.
همچنین کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مکلف شده که در روند طرح ساختارهای تشکیلاتی با ادارات همکاری نموده و آنها را برای تأیید به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری بسپارد.
در این جلسه عبدالسبحان رؤوف، معاون نظارت، ارزیابی و تفتیش اداره امور ریاست‌جمهوری در این  گفت که ادارات تا اول ماه جدی سال روان، فرصت دارند که طرح ساختار‌ تشکیلاتی‌شان را با کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی شریک سازند و این کمیسیون بعد از ارزیابی، طرح‌ها را به اداره امور ریاست‌‍جمهوری می‌سپارد.
آقای رؤوف با اشاره به وجود مشکلات در ساختارهای تشکیلاتی ادارات گفت: حکومت وحدت ملی تصمیم دارد که مشکلات تشکیلاتی را به‌موقع حل نماید.
وی افزود: وزارتخانه‌ها و ادارات مستقل بودجوی که نتوانند در وقت معین طرح ساختارهای تشکیلاتی‌شان را ارائه کنند، مکلف به پاسخگویی به رئیس‌جمهور می‌باشند.
در ادامه جلسه، احمد مسعود توخی رئیس عمومی اداره خدمات ملکی گفت: حل مشکل ساختارهای تشکیلاتی همزمان با تصویب سند بودجه ملی از طرف شورای ملی، در اولویت کاری ما قرار دارد.
آقای توخی گفت: از بیکاری کتلوی باید جلوگیری شود و تشکیلات در چوکات سقف قابل قبول، تنظیم گردد.
اشتراک‌کنندگان جلسه با استقبال از این حکم رئیس‌جمهور تعهد نمودند که در زمان معین، طرح ساختار تشکیلاتی اداره‌شان را به کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی خواهند سپرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا