اخبارآموزش

نشستی به منظور تمدید شبکۀ تحصیلی و تحقیقی افغانستان (AfgREN) برگزار شد

کابل، 16 جوزا، باختر
وزارت تحصیلات عالی نشستی را دررابطه به توضیح و تشریح اهمیت شبکه تحصیلی و تحقیقی افغانستان(AfgREN) و بحث روی تمدید دوبارۀ آن، برگزار کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست که ازطریق ویدیو کنفرانس برگزارشد، رییسان و شماری از استادان پوهنځی های کمپیوتر ساینس پوهنتون های کابل، پولی تخنیک کابل، ننگرهار، بلخ و هرات اشتراک داشتند.
در آغاز این نشست احمد ضیا جبارخیل رییس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی، در رابطه به نقش شبکه تحصیلی و تحقیقی افغانستان در زمینۀ دسترسی آسان و بدون هزینه پوهنتون های کشور به موضوعات جدید تحقیقاتی و تحصیلی سایر پوهنتون های معتبر جهان، معلومات داد.
وی در قسمت تمدید این شبکه که سال گذشته قرار داد آن خاتمه یافته است، جویایی نظریات اشتراک کنندگان نشست شد وگفت که ریاست تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات در تلاش است تا پوهنتون های دولتی که تا فعلاً عضویت این شبکه را ندارد، با این شبکه یکجا شود.
همچنان دراین نشست روی تمدید دوبارۀ قرار داد شبکه متذکره، فیصله صورت گرفت که در گام نخست تمام پوهنتون های دولتی کشور به این شبکه وصل شود و بعد با شبکه های تحقیقی و تحصیلی سایر کشور های منطقه و جهان یکجا شود.
قابل ذکر است که شبکه تحقیقاتی و تحصیلی افگرین، در کشور های دیگر به نام های مختلف یاد می شود و شبکه های اختصاصی تحقیقات علمی در تحصیلات عالی جهانی است.
همچنان این شبکه ها داشته های علمی پوهنتون ها و سازمان های علمی داخل یک کشور و کشور های جهان را با هم وصل می کند و ایجاد کننده و ارائه دهندۀ خدمات اختصاصی تحقیقاتی – علمی برای پوهنتون ها و سازمان های تحقیقاتی و تحصیلی است.
باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا