امنیت

در جلسۀ کمیسیون امنیت ملی ولسی جرگه روی اوضاع امنیتی کشور بحث همه جانبه صورت گرفت

کابل باختر 16 میزان
در جلسۀ کمیسیون امنیت ملی،امنیت داخلی،تحکیم سرحدات وادارۀ محلی به ریاست میرداد خان نجرابی رئیس کمیسیون نخست روی اوضاع امنیتی کشور بحث های همه جانبه صورت گرفت و اعضای کمیسیون مشکلات وچالش های امنیتی ولایات مختلف کشور را بیان نمودند.
به  اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در ادامه،روی تعدیل کمیسیون امور بین المللی در موافقتنامه همکاری دوجانبه میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فدرال آلمان بحث صورت گرفت و جهت هر چه بیشتر به جلسه بعدی موکول گردید.
در جلسه،پیرامون توزیع تذکره الکترونیکی نیز بحث صورت گرفت و توزیع آن قبل از انتخابات پارلمانی مهم و سازنده تلقی گردید.اعضای کمیسیون خواهان توزیع هر چه عاجل تذکره های الکترونیکی گردیدند و تأکید نمودند که توزیع آن باعث انتخابات پارلمانی شفاف و عاری از تقلب می باشد.

 

به همین ترتیب،در مورد قاچاق و فروش مشروبات الکولی و مواد مخدر در دوکان های شهر کابل،استفاده و مبتلا شدن اکثر جوانان کشور بحث صورت گرفت.اعضای کمیسیون از مسئولین امنیتی کشور خواستند تا توجه جدی را غرض جلوگیری از فروش و قاچاق مشروبات الکولی در کشور گردیدند و خاطر نشان ساختند که در ایام عید سعید قربان برخی جوانان مبتلا به مشروبات الکولی باعث آزار و اذیت شماری از فامیل ها که جهت تفریح به پارک دهمزنگ رفته بودند،گردیده اند و افراد پولیس پس از شناسایی آنان را دستگیر نیز نموده است.
افزون برآن،اعضای کمیسیون نگرانی خویش را از اوضاع نا امن ولایت میدان وردک ابراز نموده،خواهان توجه جدی مسئولین مربوط گردیدند.در همین حال تصمیم اتخاذ گردید که در جلسه روز یکشنبه بیست وهفت میزان سال جاری معین امور امنیتی،رئیس تحقیقات جنایی،قومندان امنیه ولایت کابل وقومندان امنیه ولایت میدان در جلسه کمیسیون حضور به هم رسانده،به سوالات وکلاء پاسخ قناعت بخش ارائه نمایند.
سپس،پیرامون برنامه های نشراتی تلویزون ها،دعوت هنرمندان به شبکه های تلویزونی و چگونگی برنامه های تفریحی برخی رسانه ها بحث صورت گرفت و خاطر نشان شد که پوشیدن لباس های برخی هنرمندان و نطاقان در برنامه های تفریحی خلاف ارزش های اسلامی می باشد.

 

اعضای کمیسیون از وزارت اطلاعات وفرهنگ و رئیس برخی رسانه های تصویری خواهان توجه جدی رسانه ها و پیگیری موضوع توسط کمیسیون های مربوط شدند.
علاوه برآن،فیصله به عمل آمد که هیئتی تحت ریاست میرداد خان نجرابی رئیس کمیسیون با شماری از اعضای کمیسیون جهت نظارت وبازدید از ارگان های امنیتی،وضعیت زندانیان در محابس و مشکلات و چالش های امنیتی ولایت فراه به روز سه شنبه بیست ودوم میزان سال روان عازم آن ولایت شده،نتیجه بررسی خود را به کمیسیون ارائه کنند تا تصامیم قانونی در زمینه اتخاذ گردد.
در اخیر،عرایض و شکایات واصله به کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته،جهت حل مشکلات هموطنان هدایات لازم صادر شد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا