سیاست

معاون دوم رییس جمهور : قالین صنعت ملی است دولت در حد توان سهولت لازم را به صادر کنندگان و تولید کنندگان فراهم می سازد

کابل باختر 3 حوت
انجمن تولیدی و صادراتی قالین کابل، در دیداری که بعد از ظهر امروز  با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور داشت، برخی از مشکلات فراروی صادرکنندگان صنعت قالین را با وی در میان گذاشت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس  باختر: دیدار کنندگان ضمن ارائه معلومات در مورد اهمیت صنعت قالین و گستره فعالیت تولید کنندگان آن در کشور، افزایش تعرفه گمرگی قالین از سوی کشور ترکیه را مشکل جدی در راستای صادرات قالین افغانستان به بیرون از کشور خوانده و برتوجه جدی حکومت افغانستان در این زمینه تأکید کردند.
اعضای این انجمن همچنین گفتند: تولیدکنندگان قالین افغانی، با وجود مشکلات عدیده، همواره سعی کرده اند تا برای معرفی قالین افغانی به بازار های جهانی، در نمایشگاه های بین المللی قالین شرکت کنند که خوشبختانه همیشه با دستاورد همراه بوده است.
آنان همچنین گفتند: به دلیل بی توجهی دولت و ارگان های مسؤل، صادرکنندگان قالین نتوانسته اند، بیشتر از 10 درصد قالین دست بافت کشور را به نام قالین افغانی به بازارهای جهانی صادر کنند. آنان همچنان اظهار داشتند که رقم صادرات قالین افغانی به ترکیه سالانه بالغ بر حدود دو میلیون دالر و رقم صادرات قالین تولیدی ترکیه به افغانستان بالغ بر 16 میلیون دالر می گردد.
سپس قانونپوه دانش معاون رییس جمهور، از توجه صادر کنندگان قالین افغانی برای گسترش این صنعت در کشور و صدور آن به عنوان یکی از اقلام صادراتی با اهمیت به بازار های جهانی، ابراز قدر دانی کرد.
معاون رییس جمهور گفت: قالین یک صنعت ملی است و دولت افغانستان مکلف است تا در حد توان خویش، سهولت های لازم را برای صادر کنندگان و تولید کنندگان قالین فراهم سازد.
وی در پاسخ به درخواست دیدار کنندگان مبنی بر اینکه کشور ترکیه تعرفه گمرکی قالین را افزایش داده است نیز گفت که تلاش می‎کند از مجاری مربوطه و در مشوره با ارگانهای مسؤل برای حل این مشکل اقدام کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا