گزارش ها

نباید با خلق بحران، رشادت، پایمردی و خون سربازان وطن را به معامله گرفت

کابل باختر 25 اسد
نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به حمایت هرچه بیشتر دولت ، سیاسیون ومردم  نیاز دارند ونباید با بحران  سازی خون این شیرمردان  وطن را به بازی گرفت .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: نیروهای امنیتی ودفاعی کشور روز های دشوار  وسختی را سپری میکنند، شیرمردان کشور مبارزه سختی را علیه تروریستان و اعمال  خارجی که برای منافع دیگران  افغانستان را میدان جنگ ساخته اند در پیش گرفته اند، بغلان، کندز ، هلمند، فاریاب وجا های دیگر شاهده پایمردی ومقاومت  سرسختانه این دلیرمردان  است .
تروریستان خارجی در جامه طالب و داعش درچوکات برنامه های استخباراتی حد اقل درهژده ولایت افغانستان جنگ را گسترش داده اند هدف اصلی دراین گیرودار سقوط ولایت هلمند  وکندز است تا درهلمند  شورای کویته را انتقال دهند و در کندز درب کشور های آسیامیانه را به روی شبکه های  تروریستی باز نمایند.
در وجود این انکشافات بغلان روز گذشته  شاهد تلخ ترین حوادث بوده است، اجیران خارجی بنام طالب حملات شان درساحات دندغوری ، دهنه غوری و دند شهاب الدین که مناطق مشرف به شهر پلخمری است، شدت بخشیده اند اخبار  و داستان های ناگوار از ساحات یاد شده  نقل گردیده  است که وجدان  های بیدار  را متاثر میسازد .
با شدت یافتن جنگ و حملات تروریستان دربغلان و جاها دیگر این سربازان وطن اند  که سینه سپر ساخته اند و علیه تجاوز بیرونی درمقابله اند آنها بخاطر حفاظت از ارزش های ملی ، دینی ومیهنی  پیکار  میکنند  تا ارزش های  انسانی حفظ گردد، مردم سالاری تقویت یابد، دموکراسی نو پا رشد کند و زمینه  برای تعهدات سیاسی، سیاسیون و دولتمردان در قبال مردم  به وجود آید .
آنها خون شان را میریزند تا ارزش ها در این کشور حفظ گردد و پایه  های  نظام  تقویت یابد .
مردم که فرزندان شان را درصفوف نیروهای امنیتی  ودفاعی کشور جا داده اند  آرزو دارند  که خون فرزندان شان نخل برومند وحدت ملی را تقویت کند نه آنکه این خون مستلزم بحران گردد .
بحران  درکشور هیچگاهی به سود اندیشه مردم سالاری نیست، بل این گونه چالش ها  باعث تقویت آنانی میشود که ایده ویرانی، بربادی  و دربند کشیدن افغانستان را در سر میپروراند .
خلق بحران ، خون ریخته شده سربازان رشید وطن را  درمبارزه علیه هراسان افگنان  و ایادی بیگانه به هدر میدهد،  پس باید ملی و میهنی  فکر کرد، شهامت ، رشادت وخون سربازان وطن را ارج گذاشت و آن را احترام کرد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا