جهان

جمعیت آلمان پس از هشت سال افزایش یافت

کابل باختر 24 جدی

برای نخستین بار پس از هشت سال جمعیت آلمان افزایش یافت. اداره آمار فدرال آلمان در شهر ویسبادن این کشور اعلام کرد که در پایان سال گذشته میلادی حدود ۸/ ۸۱ میلیون نفر در آلمان زندگی می‌کردند. این تعداد افزایشی بیش از ۵۰ هزار تن را به نسبت جمعیت آلمان در پایان سال ۲۰۱۰ میلادی نشان می‌دهد.
اداره آمار فدرال آلمان دلیل افزایش جمعیت آلمان را بیشتر به خاطر ورود مهاجران اتحادیه اروپا به این کشور، بخصوص از لهستان، می‌دانند.  
از ماه مه سال گذشته میلادی که مشکلات قانونی کار ِ مهاجران اتحادیه اروپا در آلمان برطرف شده، ماهانه ۲۸ هزار کارگر از کشورهای اتحادیه اروپا به آلمان وارد می‌شوند.

آمریکا از شمار سربازان خود در آلمان می‌کاهد .

آمریکا از شمار سربازان خود در خاک آلمان می‌کاهد. لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا، در گفت‌و‌گویی در وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که هزاران نفر از سربازان آمریکا از آلمان خارج خواهند شد. او اما به جزئیات برنامه خروج این نیروها از آلمان اشاره‌ای نکرد.
آمریکا سه واحد نظامی در آلمان و یک واحد نیز در ایتالیا مستقر کرده است. شمار سربازان هر واحد بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تن است. قرار است سربازان دو واحد آمریکا از آلمان خارج شوند.
در برنامه جدید نظامی آمریکا شمار سربازان کاهش یافته و این کشور بر استفاده روزافزون از فن‌آوری پیشرفته تاکید دارد.ختم مینوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا