سیاست

موسسه(اداره برنامه های انکشافی آلمان) ریاست تقنین وزارت عدلیه را همکاری میکند

کابل باختر 14 اسد
داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه امروز با رییس موسسه (اداره برنامه های انکشافی آلمان) دیدار کرد.
به گزارش آژانس باختر:  در این دیدار وزیر عدلیه از همکاری های موسسه یاد شده و روابط نیک تاریخی آلمان و افغانستان به قدردانی یاد نمود.
همینگونه رییس موسسه اداره برنامه های انکشافی آلمان از همکاری موسسه یاد شده با افغانستان یاد آوری نموده گفت که ما در شش ولایت شمالی بشمول کابل فعالیت داریم و وزارت عدلیه در قدم اول در محراق توجه ما قرار دارد و همکاری بعدی ما با وزارت امور زنان، داخله و انجمن مستقل وکلای مدافع میباشد.
وزیر عدلیه از رییس موسسه متذکره خواست تا وزارت عدلیه را در قسمت تدویر برنامه های ستاژ تقنینی همکاری نماید.
همچنان وزیر عدلیه افزود: من میخواهم مراکز اصلاح و تربیت اطفال که حیثیت زندان را دارند آنرا به یک پرورشگاه مبدل کنم در ضمن مراکز معیاری برای نگهداری اطفال نیز نداریم که امیدوارم درین زمینه نیز وزارت عدلیه را همکاری نمایید بخاطر که آوردن اصلاحات در مراکز اطفال از پلان های صد روز نخست من است.
وی اضافه کرد، بر علاوه مطابق برنامه صد روز دوم خود، مصمم هستم تا احزاب سیاسی را از احزاب فرقه یی و  خانواده گی به احزاب ملی تبدیل نماییم که احزاب درین زمینه باید ترییننگ داده شوند تا سهم فعال در جامعه داشته باشند، بنا براین در قسمت آموزش احزاب هم طالب همکاری میباشیم.
در اخیر رییس موسسه اداره برنامه های انکشافی آلمان گفت: چون حمایت از حاکمیت قانون جز برنامه های ما است به این لحاظ ما در تدویر برنامه ستاژ تقنینی شما را همکاری مینماییم ولی در سایر ساحات یاد شده بعد از غور و دقت در آینده مشوره خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا