جامعه

جنازه رحیم غمزده به خاک سپرده شد

کابل باختر/ 25/ قوس

جنازه مرحوم رحیم غمزده هنرمند نامدار کشور بعداز ظهر امروز در حضیره آبایی شان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگارآژانس اطلاعاتی باختر، پس از آنکه نماز جنازه مرحومی درمسجد شریف گنبدی حضرت علی (ک) شهر جلال آباد برگزار گردید ، پیام وزیر اطلاعات و فرهنگ توسط رییس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار خوانده شد.

در پیام برشخصیت چند بعدی مرحوم رحیم غمزده اشاره گردیده وگفته شده که آن مرحوم بیشتر از نیم قرن عمرش را در راه خدمت به مردمش ازطریق سرودن اشعار حماسی و میهنی ، آهنگ سرایی و نوازنده گی وقف کرد.

درپیام داکتر رهین، همچنان گفته شده که مرحوم غمزده از جمله هنرمندانی است که آثار هنری و آوازش در خاطرات مردم و علاقمندان هنرش ماندگار خواهدبود و مرگ او درعرصه هنر یک ضایعه بزرگیست .

 دراین مراسم اورنگ صمیم رییس اطلاعات و فرهنگ ننگرهار در صحبتی گفت که مرحوم رحیم غمزده یک شخصیت متقی و پرهیزگار بودکه اکثراوقات عمرش را در عبادت سپری میکرد و اکثر روزها را به گرفتن روزه می پرداخت .

سپس محمد هاشم غمشریک، مشاور والی ننگرهار پیام گل آغاشیرزی را قرائت کرد .

همچنان محمد زبیر خاکسار یکی از بسته گان مرحوم غمزده در صحبتی از همدردی مسوولان دولتی به خصوص وزارت اطلاعات و فرهنگ قدردانی کرد.

 بعدا" جنازه مرحوم رحیم غمزده درحالیکه ازجانب مسوولان دولتی ، عده یی از شعرا ، هنرمندان ، علاقمندان و مردم بدرقه میشد به ولسوالی خوگیانی انتقال و در حضیره آبایی شان به خاک سپرده شد.

مراسم فاتحه خوانی قراراست فردا شنبه بیست و ششم قوس از هشت صبح الی یازده قبل از ظهر در مسجد شریف گنبدی حضرت علی (ک) واقع شهر جلال آباد برگزار گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا