اخبارصحت

یک ونیم میلیون واکسین  کمک امریکا تا اواخر هفته روان به کشور می رسد

کابل/ 12سرطان/ باختر

سرپرست وزارت صحت عامه امروز از رسیدن یک ونیم میلیون از سه میلیون واکسن کمکی امریکا، که قرار است تا اواخر هفته روان یا اوایل هفته آینده، به کشور انتقال یابد، خبر داد.

به گزارش آژانس باختر؛ وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه در یک نشست خبری به رسانه ها گفت که بیماران هیموفیلی، تالاسیمی و سرطان، افراد بالاتر از سن ۵۰ سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن، معلمان، استادان پوهنتون‌ها، کارکنان اداری مکاتب از صنوف اول تا ششم، رسانه ها و کارکنان صحی، در اولویت دریافت واکسین امریکایی قرار دارند.

او همچنان گفت دور دوم تطبیق واکسین نوع چینایی، از امروز در کشور آغاز شده است.

مجروح در همین حال هشدار داد که تهدید موج سوم ویروس کرونا در کشور هنوزهم پابرجاست و میزان واقعات به خصوص در ولایت های حوزه غرب و مرکزی، روبه افزایش است.

سرپرست وزارت صحت عامه در همین حال ثبت سه واقعۀ بیماری قارچ سیاه در کشور را تأیید کرد و گفت که این سه بیمار مبتلا به کرونا بوده اند.

به گفتۀ سرپرست وزارت صحت عامه، قارچ سیاه از بیماری های نادر است و نزد افرادی به مشاهده می رسد که سیستم دفاعی عضویت آنان آسیب دیده باشد.

مجروح گفت: بیماری کرونا از شمار بیماری هایی است که به شدت سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند میزان مصابیت به بیماری قارچ سیاه را در افراد افزایش دهد.

سرپرست وزارت صحت عامه، بار دیگر از شهروندان در خواست کرد که تهدید ویروس کرونا را جدی بگیرند و با رعایت توصیه های صحی از شیوع بیشتر این ویروس مهلک در جامعه جلوگیری کنند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا