جهان

نشست سازمان شانگهای پایان یافت

کابل باختر 25 قوس
در نشست صدراعظمان سازمان شانگهای در شهر آستانه پایتخت قزاقستان بر همکاریهای اقتصادی تاکید شد.
بگزارش آزانس باختر، در این نشست اعضای دایمی سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای ضمن ایراد بیانیه ها بر ادامه همکاریها  میان اعضا تاکید کرده خواهان همکاریهای امنیتی شدند.
همچنان در این جلسه داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در بیانه خویش پیرامون تشکیل حکومت وحدت ملی و کابینه و اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور تماس گرفته خواهان همکاریهای بیشتر اقتصادی و سیاسی  با کشور های عضو در چوکات این سازمان شد.
همینطور نمایندگان جمهوری هند , ایران و پاکستان در سخرانی های خویش ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در منظقه به ویژه افغانستان و پاکستان خواهان همکاریهای مشترک افغانستان و پاکستان در امر مبارزه  با تروریزم و افراط گرایی شده بر این باور بودند که تامین امنیت در افغانستان باعث شگوفایی و  ثبات در منطقه خواهد شد.
سازمان شانگهای شش عضو داشته که عبارتند از : فدارتیف روسیه , جمهوری چین , جمهوریتهای تاجکستان , ازبکستان , قزاقستان و قرغیزستان  و کشور های افغانستان , هند , ایران , پاکستان و مغولستان اعضای ناظر این سازمان اند.
بر اساس یک خبر دیگر: داکتر عبدالله عبدالله در حاشیه این کنفراس با دیمتری میدویوف صدراعظم فدراتیف روسیه , قاهر رسول زاده صدراعظم جمهوری تاجکستان  بطور جداگانه پیرمون همکاریهای اقتصادی , مبارزه مشترک با تروریزم و افراط گرایی , قاچاق مواد مخدر شدند.
صدراعظم های روسیه و تاجکستان  وعده سپردند که افغاسنتان را در زمینه  های مختلف کمک خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا