جهان

ملل متحد: یگانه راه حل بحران افغانستان ‘گفت وگوهای بین‌الافغانی’ است

نیویارک – صدای امریکا  – ۲۱ سنبله – باختر
نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان از ادامه جنگ و خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است و گفته است که برای پایان این خشونت‌ها، گفت وگوهای مستقیم میان حکومت و طالبان آغاز شود.
تادامیچی یاماماتو، روز سه‌ شنبه  که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد دربارۀ وضعیت افغانستان گزارش می‌داد، گفت که یگانه راه حل بحران در این کشور آغاز گفت وگوهای "بین‌الافغانی" است.
یاماماتوافزود: "حمله‌های اخیر در روزها و هفته‌های اخیر این را نشان داد که بحران دراز مدت افغانستان نیاز به یک راه حل سیاسی دارد."
نمایندۀ ملل متحد برای افغانستان می‌گوید که این سازمان آماده است تا روند گفت وگوهای "بین‌الافغانی" را کمک و پشتیبانی کند.
یاماماتو در این نشست با اشاره به گفت وگوهای امریکا با طالبان گفت، با آنکه امیدواری‌ها برای تامین صلح در افغانستان در میان افغانان بیشتر شده بود، اما این گفت وگوها نگرانی‌هایی نیز به همراه داشت.
او در گزارش خود از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان ابراز نگرانی کرد و افزود که برای آغاز مذاکرات صلح، خشونت‌ها باید در این کشور کاهش یابد و زمینۀ برقراری آتش ‌بس فراهم شود.
این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز شنبه گذشته اعلام کرد که این مذاکرات را به دلیل حملۀ اخیر در کابل، لغو کرده است.  بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا