سیاست

حامد کرزی: کنفزانس قریب الوقوع بن، بیانگر حسن نیت و همکاری آلمان به افغانستان می باشد

وزیر خارجه آلمان: حکومت آلمان برای کنفرانس بن آمادگی های لازم را اتخاذ کرده است

کابل باختر 28 عقرب

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با  گیودو وستر ویلی وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد همکاری های آلمان در عرصه های مختلف به افغانستان و همچنان کنفرانس بن که قرار است در اوایل ماه دسمبر سال روان میلادی دایر گردد، بحث وتبادل نظر نمودند.

 سپس رئیس جمهور کشور یکجا با وزیر خارجه آلمان در حضور شماری از رسانه ها صحبت کردند، حامد کرزی طی سخنانی ضمن اینکه آلمان را دوست بزرگ افغانستان دانسته گفت که افغانستان از حکومت آلمان به خاطر آمادگی برای برگزاری کنفرانس بن و سایر کنفرانس های که قبلاً" در مورد افغانستان برگزار نموده است، قدردانی میکند.

 وزیر خارجه آلمان طی صحبتی گفت که حکومت آلمان برای کنفرانس بن آمادگی های لازم را اتخاذ کرده است.  وی گفت که ما چشم براه آن هستیم که رئیس جمهور افغانستان و هیات افغانی را در بن ملاقات نمایم و یکبار دیگر آلمان نقش سازنده ای را در افغانستان ایفا نماید.

آقای گیودو وستر ویلی تاکید کرده گفت: ما افغانستان را پس از سال 2014 فراموش نمی کنیم ما با همدیگر ایستاده ایم و به همکاری خود به  افغانستان ادامه می دهیم.

وزیر خارجه آلمان گفت که ثبات و امنیت بهتر افغانستان نه تنها به منفعت افغانستان و منطقه است بلکه به سود و منفعت جهان به خصوص اروپا نیز می باشد.

در اخیر رئیس جمهور گفت که  کنفرانس بن و برلین و سایر کنفرانس ها در مورد افغانستان و همچنان کنفزانس قریب الوقوع بن،  بیانگر حسن نیت و همکاری آلمان به افغانستان می باشد و آلمان در ده سال گذشته همیشه تلاش های ثمر بخشی را در عرصه های مختلف با افغانستان انجام داده است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا