فرهنگ

حسینه صافی: برتبادل تجارب درعرصه توانمندی زنان میان افغانستان و اندونیزیا تاکید کرد

کابل/18 قوس/ باختر
حسینه  صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ که  در راس هیئتی  از زنان افغان به کشور اندونیزیا سفر کرده بود  با  معینان  وزارت حفاظت از اطفال و توانمندی  زنان اندونیزیا نیز دیدار کرد.
در این   نشست  معینان وزارت حفاظت از اطفال و توانمندی  زنان اندونیزیا از برنامه  های آن  وزارت ها یاد آور شدند و افزودند که آن وزارت ها مسوولیت دارند که در هماهنگی با وزارت خانه های دیگرکشورشان  زمینه های استخدام و فرصت های شغلی برای زنان ایجاد کنند و وزارت های مربوط در تمام ولایت ها و ولسوالی های اندونیزیا دفاتر محلی دارند و از طریق آن ها  به مشکلات زنان رسیدگی صورت می گیرد .
دراین ملاقات معینان  وزارت حفاظت از اطفال و توانمندی  زنان اندونیزیا گفتند که این وزارت  برنامه های توانمند سازی زنان  را در ولسوالی ها و روستاها جهت  سهیم  شدن زنان در برنامه های انکشافی  به راه انداخته اند تا زنان از این طریق   به خود کفایی برسند.
سپس حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور صحبت کردو از برنامه های حکومت افغانستان جهت توانمندی زنان در عرصه های مختلف یاد آور شد و افزود که وزارت امور زنان افغانستان  یک وزارت پالیسی ساز است  و در راستای دفاع از حقوق زنان فعالیت دارد.  دولت افغانستان متعهد به چندین کنوانسیون در زمینه حمایت از زنان است که پابندی کشور به آن ها   که از طریق وزارت امور خارجه  افغانستان  پیگیری  می شود .
حسینه صافی همچنان از کمیسیون مستقل حقوق بشر و نهاد های دیگر ملی و بین المللی که در راستای دفاع از حقوق زنان در افغانستان فعالیت می کنند  معلومات ارائه کردو افزود که  همین اکنون در حدود 300 زن در نهاد های عدلی و قضایی وظیفه وکالت را به دوش دارند.
او علاوه کرد که  بیش از 25 وکیل زن در پارلمان  افغانستان حضور دارند  و زنان  به سطوح وزیر  و معین در کابینه٬ وسفیر در کشور ها مصروف خدمت اند که این خود نمایانگر اراد ه قوی و تعهد حکومت افغانستان  جهت توانمندی زنان افغان  است.ن/ش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا