سیاست

رییس اجراییه: بحث ادارۀ موقت بی‌موقع است، جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد

کابل 4 قوس باختر
نخستین جلسۀ کمیتۀ اجرایی LOTFA تحت ریاست رییس اجراییه با حضور نماینده‌گان نهادهای امنیتی و قضایی و سفرای کشورهای خارجی، امروز در ریاست اجراییه برگزار شد.
به اساس معلومات  دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در این جلسه گفت: سال‌های زیاد با مشکلات گوناگون سپری شد.
این بار نخست است که کمیتۀ متشکل از نهادهای دولتی افغانستان و کشورهای همکار خارجی و نهادهای بین‌المللی به گونۀ مشترک آغاز به کار کرده‌اند. امید است برای بهبود وضع و تأمین امنیت و استقرار عدالت گام‌های عملی و مهمی برداشته شود.
رییس اجراییه افزود که در آستانۀ کنفرانس ژینوا قرار داریم. وآنچه که در افغانستان می‌گذرد در این نشست بررسی خواهد شد. امید است آغاز به کار این کمیته بتواند در زمینۀ عملی شدن پلان‌های استراتیژیک، حساب‌دهی به موقع و شفافیت در کارها، ممد واقع شود.
رییس اجرائیه بیان داشت که مردم افغانستان خواهان صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت هستند؛ خواستی که حکومت متعهد به برآورده شدن آن است. این‌که جنگ تداوم یافت و صلح محقق نشد، به خاطر جنگ‌طلبی گروه‌های مخالف است. ما امید داریم که صلح برقرار شود؛ صلحی که دست‌آورد مردم، نیروهای امنیتی و حمایت‌های همکاران بین‌المللی است.
داکتر عبدالله عبدالله تأکید کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور وظایف سنگینی دارند؛ زیرا سال دشواری را سپری می‌کنیم ، این نیروها در دفاع از کشور و شهروندان بهای گرانی می‌پردازند. اما آنان به خوب‌ترین صورت ممکن وظایف شان را انجام داده‌اند و می‌دهند. مردم افغانستان نیز متحمل قربانی‌های زیادی شده‌اند.
وی افزود که  نیروهای حمایت قاطع و همکاران بین‌المللی ما نیز قربانی‌ داده‌اند و حمایت‌های همه‌جانبه از دولت و مردم کشور ما کردند که  از همۀ شان قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنیم.
رییس اجراییه همچنان گفت که تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو مسؤولیت بزرگی دیگری است که متوجه نیروهای امنیتی می‌باشد. تمنا داریم این مسؤولیت را با بی‌طرفی انجام دهند.
داکترعبدالله عبدالله بحث‌ در باره ادارۀ موقت را بی وقت خوانده‌، افزود: جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد. دور زدن انتخابات به نفع کشور و مردم نیست. هر فرد و گروهی که با هر فکری است و می‌خواهد در آیندۀ سیاسی کشور سهیم باشد، وارد پروسه سیاسی شده به مبارزات‌شان بپردازند. این خواست شهروندان کشور است.
ویس احمد برمک وزیر امور داخله نیز از آغاز به کار این کمیته ابراز خرسندی نموده، بیان داشت که اقدامات مشترک اعضای کمیته منجر به بهبود وضع، شفافیت در کارها و حساب‌دهی به موقع خواهد شد.
در این نشست ژسلین معاون این کمیته گفت که هدف ما بهبود وضعیت افغانستان، زمینه‌سازی خدمات بهتر و بیشتر است. او گفت که کمیته می‌تواند پلان‌های کاربردی به دولت افغانستان بدهد. همچنان با نهادهای امنیتی، ستره محکمه  و ولوی سارنوالی  کشور همکاری جدی نمایند.
در پایان این جلسه لایحه وظایف و پلان کاری سال 2019 کمیته از سوی اعضای حاضر تأیید شد. احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا