سیاستTOPصحت

لابراتواری به‌منظور تشخیص پولیو در افغانستان ایجاد می‌شود

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزراء ا.ا.ا. ظهر امروز با لیو دیپینگ نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان و حامد جعفری مسئول پروگرام پولیو این نهاد در کابل دیدار کرد.
در این دیدار، نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان در رابطه به تطبیق برنامۀ صحت‌مندی معلومات ارائه کرد، گفت که تا اکنون ۲۳۰۰ کلینیک و مراکز صحی زیر پوشش این برنامه آمده است و تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۲۳ برای ادامۀ آن، منابع به‌دست آوریم.
لیو دیپینگ گفت که از زمان برقراری امارت اسلامی تا اکنون، ۵۰۰ متریک تُن ادویه‌جات و مواد طبی را به افغانستان آورده است و از طریق یک میکانیزم شفاف به تمام مراکز صحی این کشور توزیع شده است.
حامد جعفری مسئول پروگرام پولیوی سازمان صحی جهان از همکاری بهتر امارت اسلامی در راستای تطبیق کمپاین پولیو تشکر کرد و افزود که تا اکنون ۷ میلیون کودک زیر سن پنج سال واکسین شده‌اند و به‌خاطر انجام کمپاین خانه به خانه واکسین متباقی ۲٫۵ میلیون کودک، نیاز به همکاری کامل رهبری امارت اسلامی است.
وی افزود که برای اولین بار در افغانستان بخاطر تشخیص پولیو لابراتواری را ایجاد می‌کنیم که علاوه بر تشخیص ویروس، جهت معالجه نیز از آن استفاده خواهد شد.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء از فعالیت‌ها و کمک‌های سازمان صحی جهان در این وضعیت دشوار به مردم افغانستان، تشکر کرد و اطمینان داد که امارت اسلامی با پروگرام‌های صحت‌مندی، پولیو و سایر بخش‌ها، همکاری کامل می‌کند.
معاون ریاست الوزراء افزود که ساحۀ زیر پوشش پروگرام صحت‌مندی باید بیش‌تر توسعه یابد و امارت اسلامی در این خصوص به‌گونۀ موثر بخاطر تطبیق کمپاین پولیو از طریق مساجد، شورای علما، امر بالمعروف با کمپاین آگاهی عامه، همکاری می‌کند.
مولوی حنفی از سازمان صحی جهان خواست که کیت‌ها را بخاطر تشخیص نوع کرونا اومیکرون و سهولت‌ها را برای تداوی افراد مصاب به سرطان ناشی از جنگ‌ها، بمباردمان و استعمال انواع مختلف باروت‌ها در چهل سال گذشته، فراهم کند.
وی همچنان تاکید کرد که امارت اسلامی تحمل فساد را ندارد و باید انجوها نیز بخاطر جلوگیری از فساد، طرزالعمل‌ها را با جدیت مراعات کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا