جامعه

نه پروژه توسط هیئت بلند رتبه دولتی در سمنگان به بهره برداری سپرده شد

ایبک 11 اسد باختر
نه پروژه زیربنایی انکشافی در سمنگان که به کمک مالی کشور هند عملی شده بود، امروز در ولایت سمنگان به بهره برداری سپرده شد.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، این پروژه ها شامل اعمار تعمیر لیلیه دختران در موسسه تحصیلات عالی سمنگان، اعمار تعمیر لیسه بی بی فاطمه در قریه تخت رستم، اعمار ساختمان انستیتوت تخنیکی ومسلکی ریاست معارف و اعمار پنج کلینیک صحی در مرکز و ولسوالی های حضرت سلطان، روی دوآب و خرم سارباغ آن ولایت میباشد که به هزینه بیش از یک میلیون و پنجصد و هشتاد هزار دالر کمک کشور هندوستان ساخته شده است.
در محفل که به همین مناسبت در شهر ایبک مرکز سمنگان با حضور مصطفی مستور وزیر اقتصاد، داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه، نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی، من جیزم گرور سرقونسل کشور هند مقیم شهر مزار شریف، هیئت رهبری ولایت سمنگان، روسای ادارت دولتی و شماری زیادی  از بزرگان و نمایندگان مردم آن ولایت برگزار شد، عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان از کمک کشور هند قدر دانی کرد و یک سلسله مشکلات عمده ولایت را در رابطه به کمبود تعمیر مکاتب، آب آشامیدنی، اعمار یک بند آب گردان مطرح نمود و از سرقونسل کشور هند خواست که کشورش در این زمینه ها نیز با آن ولایت همکاری بیشتر کنند.
گفته میشود که هدف از سفر این وزرا و هیئت اعزامی به سمنگان افتتاح این نه پروژه  و بررسی مشکلات مردم آن ولایت بود. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا