اقتصاد

باشنده های هرات ازکاهش بهای مواد سوخت استقبال کردند

 

هرات 14 قوس باختر

 کاهش بهای موادسوخت درولایت هرات شادمانی شهروندان را درپی داشته است

در پی کاهش نرخ گاز مایع در بازار هرات,  باشنده گان این ولایت از این اقدام مسولان محلی استقبال نموده و خواهان حفظ قیمت ها در بازار شدند.

این درحالیست که درجریان بررسی هئیت اعزامی وزارت تجارت ازشرکت های تورید کننده ی مواد سوخت ، نرخ گازمایع دربازارهای هرات ده افغانی کاهش یافته است.

فضل الله یک باشنده ی شهرهرات می گوید که ازکاهش بهای مواد سوخت دربازار ها استقبال می کند اما هنوزهم نگران افزایش دوباره ی بهای این مواد است.

اوبه آژانس باخترگفت که دولت تورید کننده های مواد سوخت را آزاد گذاشته وآنان هرقیمتی که بخواهند مواد سوخت را برای مردم به فروش می رسانند.

با این حال اسد الله معلم دریکی ازمکاتب شهرهرات ازدولت خواست تا نظارت دوام داربالای قیمت ها داشته باشد.

فرید الله شیرزاد ریئس مواد نفت وزارت تجارت که در راس  هیات اعزامی مرکزقرار دارد می گوید: فروشنده گانی ازین فیصله تخطی نماید واضافه ستانی نمایند تحت پیگرد قانونی قرارخواهندگرفت .

ریئس عمومی مواد نفتی وزارت تجارت وصنایع که با آژانس باخترصحبت می کرد گفت که درنشست مشتركي كه هيئتي اعزامي مركز با تاجران ولايت هرات داشت بهاي یک کیلوگرام گاز مایع را از شصت وپنج افغانی به پنجاه وپنج افغانی کاهش دادند.

ازسوی دیگر مسولان محلی نیز به کسانیکه خواسته باشند برخلاف این فیصله ها عمل کنندهشدارمیدهند که  بربنیاد حکم لوی سارنوالی بازداشت خواهند شد .

این درحالیست که همزمان با افزایش سرمای زمستان ,شهروندان درهرات شاهد بلندرفتن بی رویه نرخ موادنفتی بودند که این امرخانواده های فقیرومستمندرا به شدت اسیب پذیرساخته بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا