سیاستاخبارجامعه

محمد اشرف غنی به طالبان: چرا از نماز خواندن و صحبت با وطنداران تان می‌ترسید؟

کابل/ 22ثور/ باختر

محمداشرف غنی، رییس جمهوری در مراسمی به مناسبت هفتۀ ساخت مساجد و گشایش ۴۳ مسجد در کابل و ولایت‌ها، از اعلام آتش‌بس سه‌روزه در روزهای عید از سوی طالبان استقبال کرد.

محمداشرف غنی از رهبری طالبان به خاطر اجازه ندادن به افراد این گروه برای رفتن در بین مردم و دیدار با آنان انتقاد کرد: “ما از آتش‌بس این چند روز استقبال می‌کنیم. ما همیشه آتش‌بس دوامدار اعلام کردیم. چرا از مردم خود می‌هراسید؟ چرا به افراد تان هدایت می‌دهید که با هموطنان‌شان نیامیزند؟ به مسجدها بیایید. از مسجدها می‌ترسید که با مردم نماز بخوانید؟ از صحبت کردن با وطندارتان‌ می‌ترسید؟

رییس جمهوری  تأکید کرد که گروه طالبان با طرح حملات خونین چون لوگر، کابل، و زابل و افزایش خشونت و کشتار افراد نمی‌تواند که اراده خود را بر مردم افغانستان تحمیل کند.

محمداشرف غنی بار دیگر از این گروه خواست که در یک لویه جرگه حاضر شوند و با انجام گفت‌وگو یکدیگر را قناعت دهند و به یک راه حل برسند.

اما طالبان با آنکه به تازگی در بارۀ این اظهارات محمد اشرف غنی چیزی نگفته اند، اما پیش از این با رد دست داشتن در حملات خونین کابل و لوگر گفته اند که آنان خواهان ادامۀ جنگ نیستند و می‌خواهند که از طریق گفت‌وگو و یک راه حل سیاسی به مشکل کشور پایان داده شود.

این در حالی است که طالبان با صدور اعلامیه‌یی آتش‌بس سه‌روزه در روزهای عید فطر اعلام کرده اند، اما از افراد خود خواسته اند که به محلات کنترول دولت نروند و از ورود نیروهای امنیتی هم به مناطق تحت کنترول خود جلوگیری کنند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا