جهان

حکومت پاکستان آماده مذاکره با مولانا فضل رحمان است

اسلام آباد/ جیو نیوز/ 13 عقرب/ باختر
ده‌ها هزار مظاهره کننده به رهبری مولانا فضل رحمان، روحانی  رهبر حزب جمعیت علمای الاسلام، از هفتۀ گذشته به اینسو، در اسلام آباد، پایتخت آن کشور، تجمع کرده اند و با "نامشروع" خواندن حکومت  عمران خان، خواهان استعفای وی شده اند.
منابع خبری پاکستان دیروز نوشتند که حکومت فدرال پاکستان تصمیم به مذاکره با مولانا فضل رحمان، رهبر حزب جمعیت العلمای اسلام گرفته است.
جیو نیوز گزارش داد که کمیته مذاکره کننده حکومت  در خانه صدیق سنجرانی ، رییس مجلس سنای پاکستان جلسه یی دایر کردند. سنجرانی به شرکت کنندگان در این نشست گفت که حکومت باید برای حل این بحران جدی با فضل مذاکره کند.
پرویز ختک ، وزیر دفاع  پاکستان گفت: "ما همیشه آماده مذاکره هستیم.
مظاهره کنندگان به عمران خان تا شام دیروز مهلت داده بودند تا از سمت اش کنار برود. اما مشخص نیست که اقدام بعدی مولانا فضل الرحمان و طرفداران‌اش چی خواهد بود.
مولانا فضل الرحمان تهدید کرده است که در همراهی با طرفداران‌اش، قادر است با اعمال فشار و زور، عمران خان را مجبور به کناره گیری کند. اما  عمران خان گفته است که حاضر به کناره گیری از قدرت نیست.
در همین حال، مقام های امنیتی در اسلام آباد با ایجاد موانع و گذاشتن کانتینرها در مسیر جاده‌ها و استقرار پولیس ضد شورش و نیروهای شبه نظامی در اطراف ساحاتی که مظاهره کنندگان تجمع کرده اند، تدابیر امنیتی را بیشتر کرده اند.
بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا