امنیت

چین به افغانستان تجهیزات و وسایل تخنیکی میدهد

کابل باختر  27 ثور
وزیر امور داخله میگوید که  چین  در قسمت تجهیزات و وسایل تخنیکی افغانستان را کمک  میکند.
به گزارش  خبرنگار آژانس باختر،  نورالحق علومی  وزیر امور  داخله  که اخیراً  از جمهوری چین دیدار کرده، گفت: درجریان  دیدار  از چین تفاهمنامه  همکاری  میان قوماندانان سرحدی  افغانستان  وچین امضا شده است که به اساس آن مسوولان  سرحدی هر دو کشور  هم ساله بخاطر  همکاری های سرحدی و جلوگیری  از عبور افراد غیر قانونی تبادل  نظر خواهند کرد.
علومی علاوه نمود، چین امکانات بیشتر وسایل کشفی  را درسرحدات  کشور به اختیار  ما قرار خواهند داد که این  امکانات  می تواند  مشکلات ما را در شناسایی و تشخیص  دهشت افگنان  و سایل  مملو از مواد انفجاری  وسلاح  واموال تجاری  مرفوع  میسازد.
به گفته علومی،  افغانستان  با کشور چین روابط حسنه داشته و در سیزده ساله  گذشته  در مبارزه با تروریزم در افغانستان  نقش فعال داشته است .
علومی همچنان  افزود که  دهشت افگنان تنها در افغانستان وجود ندارد  شبکه های تروریستی ریشه ها عمیق  دارند  ونه تنها  برای افغانستان  یک تهدید نبوده بلکه  برای کشور های منطقه وجهان  نیز یک تهدید  بزرگ است  و از اینرو مبارزه  با این پدیده  به یک کار مشترک  با کشور ها منطقه  وجهان نیاز است .
وزیر امور  داخله  دربخش منابع مواد مخدر  اشاره  کرده گفت  که دهشت افگنان  ازطریق قاچاق مواد مخدر  و زرع خشخاش درافغانستان  تمویل  میشوند که به همین  خاطر چین  به عنوان یکی از کشور های کمک کننده به منظور  جلوگیری  از قاچاق  مواد مخدر  توسط دهشت افگنان، امکانات بیشتر را  در اختیار  ما قرار خواهد داد.
به باور آگاهان سیاسی، آغاز کمک های تسلیحاتی چین به افغانستان  میتواند یک منبع بدیل  دریافت  اسلحه  و تجهیزات  برای این کشور باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا